ǂthe ǂcase of Banka Koper d.d.
Abstract
Elektronsko bančništvo omogoča enostavno poslovanje kadarkoli in kjerkoli brez obiska bančnih poslovalnic. Pri elektronskem bančništvu ne govorimo le o poslovanju preko spletne banke, ampak tudi o poslovanju s pomočjo pametnih mobilnih aparatov, osebnega ali tabličnega računalnika, interneta, POS terminalov, bankomatov, elektronskega denarja itd. V svojem diplomskem delu, z naslovom Integracija elektronskih prodajnih poti na primeru Banke Koper, sem ugotovila, da gotovinsko poslovanje iz dneva v dan izgublja na pomenu. Elektronsko bančništvo vse bolj izriva klasični način poslovanja z banko. Sodobne storitve so popolnoma avtomatizirane, dosegljive kjerkoli in kadarkoli in dovolj varne za uporabnika.
Zaradi življenjskega ritma danes ljudje enostavno nimajo časa za obiske v bančnih poslovalnicah. Elektronsko bančništvo jim omogoča, da ne po nepotrebnem izgubljajo časa s čakanjem v vrstah, saj lahko večino bančnih storitev opravljajo kar od doma, izven pisarne, na vlaku ali dopustu, ne glede na kraj in čas. Cene storitev so občutno nižje v primerjavi s storitvami na bančnem okencu, zlasti pri večjih zneskih. Imajo večjo preglednost, enostavno uporabo in hkrati tudi večjo zasebnost kot v poslovalnici. Skratka, komitenti se danes vedno bolj usmerjajo k ciljem sodobnih bank in tako izrivajo standardne transakcije.
Elektronsko bančništvo pa ne prinaša ugodnosti samo komitentom, ampak tudi banki. Z uvedbo elektronskega bančništva banka pridobi številne ugodnosti in prednosti, kot so boljši nadzor finančnega poslovanja, diskretnost, varnost, enostavna uporaba, nizki stroški in kar je seveda najbolj bistveno, prihranek na času. Hkrati pa s kakovostnimi bančnimi izdelki in storitvami ugodi željam in potrebam komitentom.
Število uporabnikov elektronskega bančništva iz dneva v dan narašča, vendar se najdejo tudi posamezniki, zlasti starejša populacija, ki se oklepajo tradicionalnega načina poslovanja in dolgih vrst pri bančnem okencu. Razlog je predvsem v tem, da ne zaupajo novi tehnologiji oziroma nimajo dovolj potrebnega znanja za uporabo sodobnega bančništva.
Zadnje poglavje diplomskega dela sem v celoti posvetila predstavitvi Banke Koper in njenim elektronskim prodajnim potem, od klasičnih do najsodobnejših. Osrednjo vlogo ima pri negotovinskem poslovanju, na področju poslovanja s karticami pa opravlja storitve za tretjino bank po vsej državi. Banka Koper je kot prva v Sloveniji ponudila prvo osebno spletno banko in omogočila komitentom opravljanje bančnih in drugih finančnih storitev z uporabo sodobnih bančnih poti. Predstavlja izredno bistveno novost na slovenskih tleh, saj poslovanje poteka na osnovi najsodobnejših tehnoloških rešitev.
Keywords
elektronsko poslovanje;elektronsko bančništvo;prodaja;storitve;bankomati;plačilne kartice;mobilno poslovanje;telebanking;varnost;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2013 |
Source: |
Maribor |
Typology: |
2.11 - Undergraduate Thesis |
Organization: |
UM EPF - Faculty of Economics and Business |
Publisher: |
[J. Miklavc] |
UDC: |
004.738.5:336.71 |
COBISS: |
11366172
|
Views: |
1449 |
Downloads: |
172 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
Integration of electronic sales channels |
Secondary abstract: |
Electronic commerce enfolds everything that companies do through open networks and with the support of computer applications. The companies that are introducing electronic commerce have to change the entire structure of the company in order to improve efficiency and success of the business.
There are several factors that had a big influence on the development of electronic banking, such as high rate in the development of information technologies in financial institutions, professionally educated personnel in banking institutions, and competition among banks. Besides that, everybody is aware that payment of bills in banks is more expensive than payment through electronic banking.
The data security in electronic banking is very important. Different banks use different methods to ensure security. The consequences as a result of breaking-in the banking system can cause high costs for banks, from distrust, loss of clients and businesses, money laundry, data misuse, to diminished reputation of banks.
In the last chapter of my diploma paper I focused on presenting Banka Koper and also its electronic sales channels, from classical to modern. The bank was marked by different business events from the year 1955 when it started its path. Now it is one of the six biggest banks in Slovenia, and according to its business results also amongst the most successful. Its main role is in non-cash payment, and in the field of payment with cards it carries out services for one third of Slovenian banks. |
Secondary keywords: |
electronic commerce;electronic banking;electronic sales channels;banking services;banking machines;payment cards;mobile banking;telephone banking;security business; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Type (COBISS): |
Undergraduate thesis |
Thesis comment: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
Pages: |
62 str. |
Keywords (UDC): |
science and knowledge;organization;computer science;information;documentation;librarianship;institutions;publications;znanost in znanje;organizacije;informacije;dokumentacija;bibliotekarstvo;institucije;publikacije;prolegomena;fundamentals of knowledge and culture;propaedeutics;prolegomena;splošne osnove znanosti in kulture;computer science and technology;computing;data processing;računalniška znanost in tehnologija;računalništvo;obdelava podatkov;computer communication;computer networks;računalniške komunikacije;računalniška omrežja;networks according to area covered;omrežja glede na prostranost;network interconnection;internetworking;medsebojno povezovanje omrežij;medomrežanje;social sciences;družbene vede;economics;economic science;ekonomija;ekonomske vede;finance;finance;money;monetary system;banking;stock exchanges;denar;monetarni sistem;bančništvo;borzništvo; |
ID: |
1003145 |