magistrsko delo
Vesna Matjašec (Author), Petra Ferk (Mentor)

Abstract

Liberalizacija letalskega sektorja v Evropski Uniji (v nadaljevanju: EU) in zakonodajni sveženj ʼenotno evropsko neboʼ, poznan kot SES (Single European Sky, v nadaljevanju: SES), so združili izvajalce navigacijskih služb zračnega prometa držav članic v funkcionalne bloke zračnega prostora (Functional Airspace Block, v nadaljevanju: FAB) s ciljem optimizacije pretoka zračnega prometa in povečanja učinkovitosti služb zračnega prometa v Evropi. Tako se je skladno z zakonodajnim svežnjem SES, vzpostavilo devet funkcionalnih blokov, med njimi tudi Funkcionalni blok zračnega prostora centralne Evrope (v nadaljevanju: FAB CE), ki združuje izvajalce navigacijskih služb zračnega prometa naslednjih držav: Avstrije, Bosne in Hercegovine, Češke Republike, Hrvaške, Madžarske, Republike Slovenije in Slovaške Republike. Izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa, združeni v FAB CE, so samostojne pravne osebe v državni lasti, zavezanci za izvajanje postopkov javnih naročil. Financirajo se s prihodki iz naslova pristojbin na zračnih poteh in terminalnih pristojbin, ki jih plačujejo letalski prevozniki. Sistem javnega naročanja je pomembno orodje za zmanjšanje stroškov naročnikov. Čezmejno sodelovanje med naročniki iz različnih držav članic združenih v FAB CE, bi pospešilo doseganje ciljev zakonodajnih svežnjev SES, predvsem v smislu zniževanja stroškov navigacijskih služb zračnega prometa in tudi za potrebe nudenja podpore pri implementaciji, izvajanju in pri nadaljnjem razvoju FAB CE. Za razvoj tovrstnega čezmejnega sodelovanja naročnikov v FAB CE je ključnega pomena javno naročniška zakonodaja, tako na evropskem, kot na nacionalnem nivoju. To magistrsko delo preučuje ovire in možnosti izvajanja skupnih čezmejnih javnih naročil izvajalcev navigacijskih služb zračnega prometa združenih v FAB CE z vidika direktiv EU s področja javnega naročanja in nacionalnih zakonodaj posameznih držav članic FAB CE.

Keywords

javna naročila;zračni promet;zračni prostor;navigacijske službe;čezmejno sodelovanje;Evropska unija;magistrske naloge;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: FDŠ
Publisher: [V. Matjašec]
UDC: 341.226:351.712 EU(043.2)
COBISS: 1024556385 Link will open in a new window
Views: 3310
Downloads: 156
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary abstract: The liberalization of the aviation sector in the European Union (hereafter: EU) and the legislative package ʼSingle European Skyʼ, known as SES (Single European Sky, hereafter: SES) have joined providers of air navigation services of the Member States in the functional airspace blocks (Functional airspace Block, hereafter FAB) to optimize air traffic flow and increase the efficiency of air traffic services in Europe. Thus, in accordance with the legislative package SES established nine functional airspace blocks, including Functional Airspace Block of Central Europe (hereafter: FAB CE), which brings together providers of air navigation services of following countries: Austria, Bosnia and Herzegovina, the Czech Republic, Croatia, Hungary, the Republic of Slovenia and the Slovak Republic. Providers of air navigation services, grouped in the FAB CE are separate legal entities in state-owned companies registered for the implementation of public procurement procedures. They are financed with revenue from route charges and terminal charges paid by airlines. Procurement system is an important tool to reduce costs subscribers. Cross-border cooperation among contracting entities from different Member States together in the FAB CE, would facilitate the attainment of the objectives of the SES legislative packages, especially in terms of reducing the cost of air navigation services and for the needs of providing assistance in the implementation, the implementation and further development of FAB CE. For the development of this type of cross-border cooperation of entities operating in the FAB CE is crucial public subscription legislation, both at European and at national level. This masterʼs degree examines the obstacles and opportunities of implementation of joint cross-border public procurement contractors of air navigation services in the United FAB CE from the point of view of the EU directives in the fields of public procurement and the national laws of the Member States of the FAB CE.
Type (COBISS): Master's thesis
Thesis comment: Fak. za državne in evropske študije
Source comment: Mag. znanosti;
Pages: VIII, 195 str.
ID: 10860052