razvijanje družinske pismenosti
Abstract
Monografija V objemu besed je nastala v okviru istoimenskega raziskovalno-razvojnega projekta, ki ga je financiralo Ministrstvo za kulturo RS (od oktobra 2016 do novembra 2017). Gre za projekt na področju spodbujanja družinskega branja oz. družinske pismenosti, ki je del bralne pismenosti (ta pa je nujni pogoj za delovanje človeka v družbi) in vključuje medgeneracijsko branje na vseh področjih dejavnosti v vrtcu (jezik, umetnost, družba, narava, matematika, gibanje) ter na vseh področjih otrokovega razvoja (kognitivnem, socialnem, čustvenem, estetskem, moralno-etičnem in motivacijskem). V monografiji so podane smernice modela družinske pismenosti, ki smo jih pripravili, sledijo tematsko zaokrožena poglavja (Področje otrokovega razvoja, Književnost in jezik, Umetnost, Družba, Naravoslovje, Matematika, Gibanje, Knjižnica in Bralna značka), posamezna poglavja prispevajo k dvigu ozaveščenosti o pomenu branja kot vseživljenjskega procesa, saj povezujejo posamezno kurikularno dejavnost s porajajočo se pismenostjo. Družinsko pismenost opredeljujemo kot skupek različnih dejavnosti znotraj družine, ki so povezane s pismenostjo v najširšem pomenu besede, ko hkrati sodelujejo različne generacije in se skupaj učijo. Ob dejavnikih spodbujanja bralne pismenosti (IFLA, 2006: obkroženost z bralnim gradivom, branje otroku in odrasli kot bralni zgled) so v monografiji predstavljene različne spodbude za pozitiven odnos do bralne kulture in navad, povezanih s pismenostjo.
Keywords
družine;bralne strategije;bralna pismenost;družinska pismenost;porajajoča se pismenost;kurikulum za vrtce;predšolska vzgoja;predšolski otroci;predšolska bralna značka;zborniki;ne zaključna dela;Branje;Priročniki;Metodika pouka;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2017 |
Typology: |
2.01 - Scientific Monograph |
Organization: |
UM PEF - Faculty of Education |
Publisher: |
Univerzitetna založba Univerze |
UDC: |
37.014.22(0.034.2) |
COBISS: |
92934913
|
ISBN: |
978-961-286-080-6 |
Views: |
3332 |
Downloads: |
453 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
Hugged by words |
Secondary abstract: |
Monograph Hugged by Words is a result of a research project by the same name, financed by the Ministry of Culture of RS (duration from October 2016 till November 2017). Its area is encouragement of family reading or family literacy, a part of reading literacy (essential for successful inclusion of people in the society) and includes intergenerational reading in all areas of kindergarten work (language, art, society, nature, mathematics, movement) and in all areas of child's development (cognitive, social, emotional, aesthetical, moral-ethical and motivational). There are guidelines for the family literacy model, followed by thematic chapters (Areas of Child's Development, Literature and Language, Art, Society, Nature, Mathematics, Movement, Library, Reading Badge), contributing to raising awareness of the importance of reading as a lifelong process by connecting a particular area of kindergarten work with early literacy. We define family literacy as various family activities, linked to literacy in the widest sense, when all family generations cooperate, the result being joint learning. With the factors encouraging reading literacy (IFLA, 2006: being surrounded with reading material, reading to the child, the adult as a reading model) various encouragements are presented for building a positive relationship towards reading culture and habits, linked to literacy. |
Secondary keywords: |
Predšolska vzgoja;Branje;Pismenost;Izobraževalni programi; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Type (COBISS): |
Proceedings |
Pages: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (194 str.)) |
DOI: |
10.18690/978-961-286-080-6 |
ID: |
10866823 |