Secondary abstract: |
Današnja družba od učiteljev zahteva nastop na visokem nivoju. Obstajajo ideje o idealnih učiteljih glede na njihove profesionalne in didaktične sposobnosti ali glede na osebnost. Članek predstavlja delne rezultate raziskave o predstavah, ki jih imajo ravnatelji šol o učiteljih v osnovni šoli. Projekt temelji na empirični raziskavi, izpeljani kvalitativno in kvantitativno, in je na splošno razdeljen v dve fazi. Priročna raziskovalna strategija v prvi fazi je bila kombinacija obeh pristopov, intervjuju, ki temelji na kvaliteti, je sledila študija, ki temelji na kvantiteti. Rezultati kažejo, da večina ravnateljev od učiteljev pričakuje naslednje osebnostne značilnosti: čustveno stabilnost, odpornost na stres, tolerantnost, odprtost, smisel za humor, sposobnost samokritike, sočutnost in hkrati didaktične sposobnosti. Za najpomembnejše kompetence so ravnatelji šol izbrali psiho-didaktične kompetence. Vodstvene in normativne kompetence pa so bile malo zapostavljene. |