Bojan Klemenc (Author), Peter Ciuha (Author), Franc Solina (Author)

Abstract

Educational possibilities of the project Colour visualization of music

Keywords

visaulization;music;colours;learning;creativity;

Data

Language: English
Year of publishing:
Typology: 1.01 - Original Scientific Article
Organization: UL FRI - Faculty of Computer and Information Science
Publisher: Moderna organizacija
UDC: 004:78
COBISS: 8390228 Link will open in a new window
ISSN: 1318-5454
Parent publication: Organizacija
Views: 288
Downloads: 74
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Slovenian
Secondary title: Izobraževalne zmožnosti projekta Vizualizacija glasbe z barvami
Secondary abstract: Projekt Vizualizacija glasbe z barvami temelji na sistemu barvnih znakov, povezanih z glasbenimi toni. Znaki sorodnih barv se nahajajo na tonih, ki so med seboj v harmoniji ali sozvočju. V uvodu so predstavljene osnove, na katerih je osnovan sis­tem barvnih znakov – matematični model harmonije. Sledi razmislek o vidnem prikazu različnih izraznih elementov glasbe – melodiji, kompoziciji, ritmu in harmoniji. Te sorodnosti omogočajo razvoj računalniškega programa, ki uporabi te elemente za vizualizacijo ali prikaz barvnih in oblikovnih struktur glasbe. Program posnema človeško slušno zaznavo, v kateri so posamezni sestavni deli določeni s prepoznavanjem celote. Omogoča tudi razvoj orodij, ki lahko povečajo razumevanje med poslušanjem ali igranjem glasbe. Igranje glasbe pa lahko pridobi novo kvaliteto z uporabo interaktivnih barvnih glasbil, ki v povezavi s programom igralcu v vsakem trenutku z barvami prikažejo raznolike možnosti tvorjenja zvočnih harmonij. S tem spremenijo komponiranje glasbe v igro in privlačno barvno-zvočno potovanje. Tu se pojavi velik izziv za pedagogiko in meto­diko, da osmisli in uporabi prihajajoča multimedijska barvna orodja. Ta bi lahko v veliki meri približala proces učenja igri, ki je otrokova najbolj naravna oblika učenja in delovanja. V umetniškem ustvarjanju pa lahko ponovno vzpostavimo ravnovesje med našo logično in intuitivno-kreativno naravo.
Secondary keywords: vizualizacija;glasba;barve;učenje;ustvarjanje;
URN: URN:NBN:SI
Type (COBISS): Not categorized
Pages: str. 67-75
Volume: ǂVol. ǂ44
Issue: ǂno. ǂ3
Chronology: 2011
DOI: 10.2478/v10051-011-0006-9
ID: 10883513
Recommended works:
, diplomsko delo
, magistrsko delo
, no subtitle data available
, no subtitle data available