Abstract

Apokaliptična aluzija kot strukturno pojasnjevalna komponenta v povesti M. A. Bulgakova Usodno jajce Članek obravnava apokaliptično videnje Mihaila Bulgakova v znanstveno-fantastični povesti Usodna jajca. Avtorica v članku ugotavlja, da pisateljevo ustvarjalno misel opredeljuje apokaliptično dojemanje stvarnosti. Bistvo povesti Bulgakov zastavi kot ambivalentno projekcijo biblijske zgodbe o koncu sveta, Janezovega razodetja, in se s pomočjo številnih citatnih figur, med katerimi prevladuje aluzija, v tekstu večkrat sklicuje na apokaliptično prerokbo. V svoji futuristični viziji prikazuje, kam lahko vodijo nova politika socializma ter nove metode gradnje socialistične družbe. Razgrne grozovito sliko prihodnosti, v kateri človek postane snov za eksperiment. Dodobra izkoristi tipične distopične lastnosti: državno nadziranje literature in umetnosti, apokaliptično vzdušje, brezizhodni položaj tistih, ki nočejo postati enako misleči stroji. Razprava se osredotoči na analizo rabe in pomena ambivalentnih aluzij na novi Jeruzalem ter prekleti Babilon, apokaliptične zveri, pečate božjega srda, vstajenja ter božanske podobe ustvarjalca.

Keywords

ruska književnost;povest;apokalipsa;aluzije;

Data

Year of publishing:
Typology: 1.01 - Original Scientific Article
Organization: UM FF - Faculty of Arts
UDC: 821.161.1.09
COBISS: 23225864 Link will open in a new window
ISSN: 1855-6302
Parent publication: Slavia Centralis
Views: 1110
Downloads: 76
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Slovenian
Secondary title: Apokaliptična aluzija kot strukturno pojasnjevalna komponenta v povesti M. A. Bulgakova Usodno jajce
Secondary abstract: This research study builds on the analysis of the apocalyptic vision in Mikhail Bulgakov's science fiction short story Fatal Eggs. The apocalyptic vision of reality defines the writer's artistic world, as the plot of the story is built as an ambivalent projection of the biblical story of the end of the world in the Book of Revelation. Bulgakov uses various inter-textual figures to refer to this biblical text, with allusions serving as the most important. In his futuristic perspective, the author shows the consequences of the new politics of socialism, as well as new methods of constructing a contemporary society. Bulgakov offers his readers a horrible perspective of the future in which human beings become mere test subjects for an experiment. Bulgakov uses typical features of dystopia: state control of literature and art, apocalyptic atmosphere, and the position of those who do not want to become "the same-thinking machines" and thus have no perspective in a new society. The analysis focuses on the use and meaning of key ambivalent allusions to the New Jerusalem and Babylon, the apocalyptic Beast, God's seals, resurrection and God, the Creator.
Secondary keywords: ruska književnost;povest;apokalipsa;aluzije;ne zaključna dela;Russian literature;short story;revelation;allusions;Ruska književnost;Aluzija;Povest;Konec sveta (krščanstvo);
URN: URN:NBN:SI
Type (COBISS): Article
Pages: str. 76-89
Volume: ǂLetn. ǂ10
Issue: ǂšt. ǂ1
Chronology: 2017
ID: 10907830