magistrsko delo
Mitja Zrim (Author), Drago Sever (Mentor), Sebastian Toplak (Co-mentor)

Abstract

V magistrskem delu smo v začetku podali splošne informacije o krožnih križiščih. Temu je sledila razlaga pojma projektiranje in dimenzioniranje krožnih križišč s prikazom procesa dimenzioniranja v primeru, ko iščemo najprimernejšo rešitev. Navedli smo v katere glavne skupine delimo metode za dimenzioniranje in katere so posebnosti teh skupin. Metod za dimenzioniranje krožnih križišč je dandanes že veliko, zato smo se omejili na avstrijsko, avstralsko, angleško, francosko, nemško, HCM 2016 in HBS 2015 metodo. Podali smo splošen opis teh metod in prikazali postopek izvedbe analize pri posamezni metodi. S pomočjo teoretičnih dejstev smo izvedli teoretično primerjavo metod v smislu, katere vhodne podatke zahteva posamezna metoda, katere rezultate dobimo pri posamezni metodi in podali subjektivno oceno metod. Primerjali smo tudi rezultate izračuna prepustnosti po enačbah vseh prej omenjenih metod za primer enopasovnega krožnega križišča in jih prikazali v grafičnem zapisu. Pri tem smo spoznali, da pri nekaterih metodah prihaja do precejšnjega odstopanja. Metode smo uporabili tudi na dejanskem primeru enopasovnega krožnega križišča, ki se nahaja v Mestni občini Murska Sobota in s pomočjo dobljenih rezultatov izvedli primerjavo z navedbo razlage, zakaj prihaja do razlik v rezultatih, kaj na to vpliva ter navedli priporočila za dimenzioniranje.

Keywords

gradbeništvo;krožna križišča;metode za dimenzioniranje;prepustnost;magistrske naloge;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UM FGPA - Faculty of Civil Engineering, Transportation Engineering and Architecture
Publisher: [M. Zrim]
UDC: 625.739(043.2)
COBISS: 21811734 Link will open in a new window
Views: 1231
Downloads: 151
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Methods for dimensioning of roundabouts
Secondary abstract: In the Master’s thesis’ introduction, general information about roundabouts have been given. In the next chapter an explanation of the meaning of roundabouts’ planning and dimensioning with the demonstration of the dimensioning process, searching for an ideal solution, has been given. We have listed main dimensioning method groups and its characteristics. Roundabout dimensioning methods are not rare these days therefore we limited our research on Austrian, Australian, English, French, German, HCM 2016 and HBS 2015 roundabout dimensioning methods. We have put down a general description of these methods and displayed a process of analysis’ implementation with an individual method. We have carried out a theoretical method comparison taking into account the entered info required by the individual method, whose results we receive using the individual method and laid down the subjective assessment of methods. We have compared the results of the capacity calculation using the equations of all mentioned methods in the case of single lane roundabout and displayed them on a graph. Based on this fact we have noticed a substantial deviation. The methods have been used in an actual single lane roundabout located in the Municipality of Murska Sobota. By receiving the results, we have carried out the comparison and added an explanation to what influences the differences in results and listed the references for a dimensioning.
Secondary keywords: civil engineering;roundabouts;methods for dimensioning;capacity;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Fak. za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, Gradbeništvo
Pages: XIV, 107 str.
ID: 10938251
Recommended works:
, magistrsko delo na študijskem programu 2. stopnje UM
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega programa