magistrsko delo

Abstract

Magistrsko delo obravnava reprezentacije žensk in moških v predlaganih proznih književnih besedilih za obravnavo v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju OŠ. Otroška književnost predstavlja pomemben dejavnik spolne socializacije, saj otroci skozi književna besedila spoznavajo družbene norme in vrednote, ki se nanašajo na družbeni spol. Namen magistrskega dela je ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšen način so reprezentacije moških in žensk v predlaganih proznih književnih besedilih seksistične. Analiza izbranih proznih književnih besedil je bila kvantitativna in kvalitativna. V kvantitativno analizo so bila vključena vsa prozna književna besedila, ki so v Učnem načrtu za slovenščino v osnovni šoli (2011) predlagana za obravnavo v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Kvantitativna analiza je zajemala razmerje med deležema avtorjev in avtoric, ki so vključeni na seznam predlaganih proznih književnih besedil, ter razmerje med deležema glavnih oseb moškega in ženskega spola. Kvalitativna analiza je vključevala preučevanje različnih vidikov seksizma v izbranih proznih književnih besedilih s pomočjo vprašalnika Vidiki seksizma v otroški književnosti (Diekman in Murnen, 2004). Vzorec za kvalitativno analizo je bil omejen na devet proznih književnih besedil. Rezultati kvantitativne analize so pokazali, da je na seznam predlaganih proznih književnih besedil vključenih skoraj trikrat več avtorjev kot avtoric. Prav tako so v obravnavanih proznih besedilih glavne književne osebe pogosteje dečki/moški kot deklice/ženske. Rezultati kvalitativne analize so pokazali, da so reprezentacije moških in žensk v obravnavanih proznih književnih besedilih večinsko seksistične. Seksistične reprezentacije spolov se najpogosteje pojavljajo na področju moško stereotipnih poklicnih dejavnosti. Tako moški kot ženski književni liki prevzemajo stereotipne osebnostne značilnosti in družbene vloge nasprotnega spola, vendar rezultati nakazujejo, da je to v nekoliko večji meri značilno za moške književne like.

Keywords

magistrska dela;otroška knjževnost;seksizem;spolni stereotipi;spolna socializacija;reprezentacije;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UM FF - Faculty of Arts
Publisher: [D. Podvratnik]
UDC: 305-055:82-93:373.3(043.2)
COBISS: 24068616 Link will open in a new window
Views: 875
Downloads: 179
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Representations of women and men in literary texts for the first educational period of primary school
Secondary abstract: The master's thesis considers the representations of women and men in literary texts for the first educational period of primary school. Children's literature is an important part of gender socialization, as it introduces children to social norms and values relating to gender. The purpose of the master's thesis is to determine to what extent and in what way are the representations of women and men in literary texts for the first educational period of primary school sexist. The analysis of the selected literary texts was quantitative and qualitative. Quantitative analysis included all prose literary texts which are recommended for the first educational period in the Učni načrt za slovenščino v osnovni šoli (2011). Quantitative analysis covered the ratio between male and female authors included in the list of recommended literary texts, and the ratio between male and female main characters in the selected literary texts. Qualitative analysis considered different aspects of sexism in the selected literary texts with the help of Aspects of Sexism in Children's Literature Questionnaire (Diekman and Murnen, 2004). The sample for the qualitative analysis was limited to nine prose literary texts. The results of the quantitative analysis revealed that the list of recommended literary texts includes almost three times more male than female authors. Also, the main characters are more frequently boys/men than girls/women. The results of the qualitative analysis showed that the representations of men and women in the analysed literary texts are mostly sexist. Sexist representations of men and women are most common in the area of male stereotypic occupations. Both male and female characters adopt stereotypical personality characteristics and social roles of the opposite sex; however, the results indicate that this is more pertinent for male literary characters.
Secondary keywords: master theses;childrenʹs literature;sexism;gender stereotypes;gender socialization;representations;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za sociologijo
Pages: 103 f.
ID: 10956676