Abstract
V članku predstavljamo pilotno študijo, s katero smo preverjali ustreznost metodologije za testiranje hipoteze, da lahko univerzalno skladenjsko hierarhijo funkcijskih projekcij pojasnimo s splošno kognicijo. Konkretno se osredotočamo na samostalniško zvezo, v kateri najdemo pridevnike za velikost, obliko in barvo, ki jih lahko povezujemo s koncepti, ki jih taki pridevniki poimenujejo (npr. slovenski pridevnik rdeč poimenuje koncept rdeče barve). Pridevniki omenjenih kategorij se v (slovenski) samostalniški zvezi tipično pojavijo v zaporedju 'velikost > oblika > barva'. Če skladenjska hierarhija odseva splošno kognicijo, potem lahko ob predpostavki, da se skladenjska zgradba usvaja od spodaj navzgor, pričakujemo, da bodo otroci najprej usvojili koncept barve, nato oblike in nazadnje velikosti. V prispevku se osredotočamo na zasnovo, ustreznost in izboljšave naloge 'poišči par', ki je bila rabljena v pilotni študiji.
Keywords
koncepti;pridevniki;usvajanje;kartografija;
Data
| Language: |
Slovenian |
| Year of publishing: |
2018 |
| Typology: |
1.08 - Published Scientific Conference Contribution |
| Organization: |
UNG - University of Nova Gorica |
| UDC: |
81'36 |
| COBISS: |
5276411
|
| Parent publication: |
Zbornik prispevkov s simpozija 2017
|
| Views: |
2887 |
| Downloads: |
0 |
| Average score: |
0 (0 votes) |
| Metadata: |
|
Other data
| Secondary language: |
English |
| URN: |
URN:SI:UNG |
| Type (COBISS): |
Not categorized |
| Pages: |
Str. 125-136 |
| ID: |
10991210 |