magistrsko delo
Abstract
Dandanes ni več dovolj, da učitelj tujega jezika učencem podaja samo znanje o jeziku. V
sodobnem svetu se vse pogosteje srečujemo z nestrpnostjo in rasizmom. Pomembno je, da
učitelj pri svojih učencih že zgodaj začne razvijati kulturno občutljivost in seznani svoje
učence z različnimi kulturami in razlikami, ki se pojavljajo med kulturami in posledično med
ljudmi. Učitelji se tega dejstva zavedajo, vendar naletijo na vrsto težav pri izbiri gradiva in
didaktičnega pristopa. Poučevanje preko zgodb izvira iz preteklosti, ko je prenos informacij
potekal izključno preko ustnega izročila. Zgodbe učencem odprejo nov svet, v katerem
spoznavajo različne stvari in se preko tega učinkovito učijo. Za mlajše učence so zgodbe še
posebno privlačne, saj predstavljajo varno okolje, učence pa motivirajo za vsebino zgodbe in
tuj jezik. Skozi zgodbe pa učenci ne usvojijo le jezika, temveč tudi znanje in informacije o
različnih kulturah. Skozi zgodbe učenci pridobijo pogled v različne perspektive in v različne
kulture. Zgodbe učiteljem pomagajo pozitivno osvetliti pojme raznolikosti in strpnosti, ki jih
učencem podajajo preko na zgodbah temelječega pristopa. Namen akcijskega raziskovanja je
bil raziskati uporabo na zgodbah temelječega pristopa pri obravnavanju medkulturnosti pri
pouku angleščine na razredni stopnji. V raziskavi je sodelovalo 17 učencev jezikovne šole, na
kateri poučujem. Učenci so stari od 8–10 let in so v svojem drugem letu učenja angleščine.
Raziskava je potekala marca in aprila 2019, in sicer smo pred izvedbo učnih ur učencem
razdelili kratke vprašalnike, s katerimi smo pri učencih preverili njihov odnos do
medkulturnosti in njihove izkušnje z obravnavanjem medkulturnih tem pri pouku angleščine.
Nato sem izvedla približno 7 učnih ur, kjer sem z uporabo na zgodbah temelječega pristopa
obravnavala dve izbrani zgodbi (Whoever you are in Something Else) z medkulturno
tematiko. Po vsaki učni uri sem izpolnila samoevalvacijski vprašalnik. Po zaključku
obravnavanja zgodb pa smo z učenci izvedli še kratek intervju in nato odgovore primerjali s
podatki, ki smo jih pridobili pred začetkom izvedbe z vprašalnikom. Rezultati raziskave
kažejo, da je bil glavni cilj magistrskega dela dosežen, in sicer nam je uspelo razviti pozitiven
odnos učencev do medkulturnosti in razlik med ljudmi ter vključiti na zgodbah temelječ
pristop za obravnavo medkulturnih tem.
Keywords
na zgodbah temelječ pristop;zgodbe;medkulturnost;poučevanje kulture;poučevanje angleščine;razredna stopnja;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2019 |
Typology: |
2.09 - Master's Thesis |
Organization: |
UL PEF - Faculty of Education |
Publisher: |
[S. Jurčič] |
UDC: |
811.111:373.3(043.2) |
COBISS: |
12472137
|
Views: |
541 |
Downloads: |
85 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
Use of storybooks at primary English teaching to address interculturalism |
Secondary abstract: |
Nowadays it is not enough for a teacher of foreign language to just teach students the target
language. In modern world we often encounter intolerance and rasism. It is important that
teachers start developing cultural sensitivity from early ages and for teachers to introduce
different cultures and differences among them to their students. Teachers are mostly aware of
this problem, but when it comes to teaching culture they encounter a number of issues,
regarding the use of materials and choosing an appropriate approach. Teaching through stories
dates back to a time before the writing was even invented. People used stories to transfer their
knowledge and information. Stories are a very effective teaching tool because they open a
whole new world to young students. Stories can create a safe environment for students and
can also help to motivate them for foreign language learning. Through stories children can
also acquire knowledge and informations about different cultures. Teachers can use storybased
approach to shed a positive light on multiculturalism and tolerance. The aim of the
action research was to research the use of storybooks at primary English level to address
interculturalism. There were 17 students of a language learning institution, aged 8-10 that
participated in my research. They are in their second year of learning English. The research
was conducted during 7 lessons in March and April, 2019. We obtained the answers to the
research questions on the basis of triangulation of techniques and resources, namely
questionnaires, observations and interviews. Before conducting the lessons, the students filled
out a questionnaire. For the story-based approach I chose two stories (Whoever you are and
Something Else). After each individual lesson I filled out a self-evaluation questionnaire, after
the lessons we conducted a short interwiev with the students and compared them with the
informations we gathered before the lessons in the questionnaires. The results of the research
show that the main goal was achieved – we managed to develop a positive attitude towards
story-based approach to address interculturalism. |
Secondary keywords: |
English language;primary education;angleščina;osnovnošolski pouk; |
File type: |
application/pdf |
Type (COBISS): |
Master's thesis/paper |
Thesis comment: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje, poučevanje na razredni stopnji z angleščino |
Pages: |
75 str. |
ID: |
11161065 |