| Secondary abstract: |
V zadnjih treh desetletjih se je kemijsko izobraževanje v Sloveniji razvijalo predvsem v dveh raziskovalnih skupinah, ena na Univerzi v Ljubljani in druga na Univerzi v Mariboru. Namen te raziskave je na osnovi analize podatkov v bibliografskih bazah ugotoviti področja raziskovanja v kemijskem izobraževanju, objavljena med letoma 1991 in 2019. Od skupno 273 identificiranih raziskovalnih prispevkov s področja kemijskega izobraževanja, objavljenih v uglednih mednarodnih in slovenskih revijah in monografijah, je analiza razkrila štiri glavna raziskovalna področja: 1) submikroreprezentacije, modeli in animacije; 2) izobraževanje učiteljev kemije; 3) eksperimentalno delo; 4) razumevanje osnovnih kemijskih pojmov. Za nadaljnjo analizo so bili uporabljeni samo članki, objavljeni v angleškem jeziku v uglednih mednarodnih revijah (N = 41). Glede na citate, spremljane v Web of Science ali Scopus, se zdi, da prispevki, objavljeni na prvem področju, najbolj vplivajo na mednarodno raziskovalno skupnost. Prispevki, objavljeni v monografijah, objavljenih predvsem v slovenskem jeziku, pa prispevajo k premostitvi vrzeli med raziskovanjem v kemijskem izobraževanju in poukom kemije, vendar so za dosego tega cilja v prihodnosti potrebni nadaljnji ukrepi. |