(magistrsko delo)
Lidija Žunkovič (Author), Matej Strnad (Mentor)

Abstract

Uvod: V delu Poznavanje vsebin prve pomoči zadnje triade osnovnošolcev smo ugotavljali, kako so osnovnošolci seznanjeni z vsebinami prve pomoči, koliko jih pozna telefonsko številko za klic nujne medicinske pomoči in v kolikšni meri poznajo mesto stiskov prsnega koša pri TPO in mesto, kamor se nalepijo nalepke pri uporabi AED. Metode: Opravili smo kvantitativno raziskavo z zaprtim tipom vprašalnika. Sodelovali so 303 učenci iz 4 osnovnih šol. Za analizo smo uporabili statistični paket IBM SPSS 20.0, v okviru katerega smo za preverjanje statistične značilnosti hipotez uporabili inferenčne binomske statistične teste. Podatke, ki smo jih pridobili, smo kvantitativno obdelali s programskim orodjem SPSS for Windows, različica 20.0. Za odgovarjanje na zastavljena raziskovalna vprašanja smo uporabili statistično metodo opisne ali deskriptivne statistike. Rezultati: Hipotezo H1 smo potrdili, saj rezultati kažejo, da učenci šol, ki imajo v okviru OIV prvo pomoč, dosegajo višji rezultat pri predtestiranju kot učenci šol, ki teh vsebin nimajo, in sicer je razlika v povprečju višja za nekoliko več kot 1 točko. Hipotezo H2 smo potrdili, in sicer učenci, ki nimajo OIV prve pomoči, dosegajo višji rezultat v testiranju znanja iz prve pomoči po tečaju kot pred tečajem. Statistično značilne razlike v povprečjih znašajo več kot dva pravilna odgovora v vprašalniku. Hipotezo H3 smo potrdili, in sicer učenci šol, ki imajo OIV iz prve pomoči, dosegajo višji rezultat po tečaju kot učenci, ki nimajo OIV iz prve pomoči, razlike pri tem niso zelo visoke. Sklep: Vključitev vsebin PP v šolske predmete je smiselna in možna. Motivirani so tako učitelji kot učenci. Znanje iz PP je pomembno za širšo lokalno skupnost.

Keywords

osnovnošolci;izobraževanje;prva pomoč;temeljni postopki oživljanja;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UM MF - Faculty of Medicine
Publisher: [L. Žunkovič]
UDC: 614.88:373.3(043.2)
COBISS: 69807107 Link will open in a new window
Views: 578
Downloads: 70
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Knowledge of first aid content of the last triad of elementary students
Secondary abstract: Methods: We performed a quantitative research with a closed-type questionnaire among 303 students of 4 elementary schools. For the analysis, we used the statistical package IBM SPSS 20.0, within which we used inferential binomial statistical tests to check the statistical significance of the hypotheses. We quantitatively processed the obtained data with the software SPSS for Windows, version 20.0. To answer the set research questions, we used the statistical method of descriptive statistics. Results: We affirmed the hypothesis H1, since the results show that students of schools, which have first aid within compulsory subjects, achieve higher pre-test scores as students, who don’t have those subject. The difference is averagely higher for slightly more than 1 point. We affirmed the hypothesis H2, since student, who don’t have first aid within compulsory subjects, achieve higher shores at first aid tests after the course than before the course. Statistically significant differences in the means are more than two right answers in the questionnaire. We affirmed the hypothesis H3, since students of schools, which have first aid within compulsory subjects, achieve higher scores after the course than student, who do not have first aid within compulsory subjects. The differences are not very high. Discussion and conclusion: The inclusion of FA into school subjects is reasonable and possible. Both teachers and students are motivated. FA knowledge is important for the wider local community.
Secondary keywords: elementary students;education;first aid;basic life support;cardiac arrest;First aid;Education;Prva pomoč;Izobraževanje;
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede
Pages: VI, 47 str., 5 f. pril.
ID: 12913398