magistrsko delo
Abstract
Nevrodidaktika je pomemben povezovalni člen med nevroznanostjo in didaktiko, je pa tudi prenosnik kompleksnih nevroznanstvenik dognanj v prakso poučevanja. Med sodobne nevrodidaktične pristope v didaktiki tujega jezika uvrščamo gibalno naravnane metode, ki jih učitelji skladno z učnimi načrti v določeni meri že vključujejo v prakso poučevanja. V teoretičnem delu magistrskega dela smo najprej osvetlili možganom prilagojeno učenje z vidika nevrobiološkega delovanja možganov ter nevroznanstvenih in empiričnih študij, predstavili smo tudi gibanje v kontekstu uveljavljenih in sodobnih gibalnih metod. Teoretična izhodišča so v empiričnem delu podprta in primerjana s kvalitativno raziskavo z metodo vodenega intervjuja na vzorcu petih osnovnošolskih učiteljic tujega jezika. V zaključku je oblikovan nabor nevrodidaktično usmerjenih priporočil in strategij za gibalno naravnan in učinkovit pouk nemščine in angleščine kot tujega jezika. Končni nabor kaže trenutno stanje rabe gibalno naravnanega pouka v osnovnih šolah, ki je še vedno pod vplivom tradicionalnega načina poučevanja tujih jezikov, to pa nakazuje potrebo po dodatni usposobljenosti učiteljev glede poznavanja dejstev o nevrobiološkem delovanju možganov in raznovrstnih gibalno usmerjenih metod, med katerimi kot najbolj celostno in gibalno razgibano ocenjujemo dramsko pedagogiko s scenskim uprizarjanjem.
Keywords
magistrska dela;nevrodidaktika;pouk nemščine in angleščine kot tujega jezika;gibanje;dramska pedagogika;scenska igra;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2021 |
Typology: |
2.09 - Master's Thesis |
Organization: |
UM FF - Faculty of Arts |
Publisher: |
[N. Korče] |
UDC: |
[37.02:611.81]: 81ʹ243(043.2) |
COBISS: |
75247107
|
Views: |
304 |
Downloads: |
42 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary title: |
Movement and neurodidactics in German and English teaching in primary school |
Secondary abstract: |
Neurodidactics is an important link between neuroscience and didactics and a transmitter of complex neuroscientific findings into teaching practice. Modern neurodidactic approaches in foreign language teaching include movement-based methods, which teachers already use in practice to some extent in accordance with curriculum. In the theoretical part of the master's thesis, we explain brain-based learning in terms of neurobiological brain function, neuroscientific and empirical studies, and present movement in the context of established and modern methods. Theoretical foundations are verified and supplemented by qualitative research data obtained by guided interviews on a sample of five primary school foreign language teachers. A set of neurodidactical recommendations and strategies for effective movement-based foreign language teaching of German and English is formed. Our suggestions reflect the current state of use of movement-based teaching in primary schools, which is still greatly influenced by the traditional way of teaching foreign languages, and indicates the need for additional teacher training about the facts of neurobiological brain function as well as various movement-based methods. We evaluate drama pedagogy with scenic performance as the most holistic movement-based teaching method. |
Secondary keywords: |
Magisterarbeiten;Neurodidaktik;Fremdsprachenunterricht Deutch und Englisch;Bewegung;Dramapädagogik;szenisches Lernen;Didaktika;Nevrolingvistika;Angleščina;Nemščina;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Type (COBISS): |
Master's thesis/paper |
Thesis comment: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko |
Pages: |
IX f., 195 str. |
ID: |
13058710 |