doktorska disertacija
Abstract
Enote lokalne samouprave so v pretežnem delu razvitega sveta razumljene kot nosilci
lokalnega razvoja. Sočasno pa temeljna listina s področja lokalne samouprave (Evropska
listina lokalne samouprave, Svet Evrope), katere podpisnica je od leta 1995 tudi Slovenija,
predvideva visoko stopnjo avtonomije in odgovornosti za razvoj enot lokalne samouprave.
Občinam v Sloveniji se nalagajo naloge brez ustreznih finančnih sredstev, s čimer slabi
finančno avtonomnost občin in povečuje odvisnost od državnega proračuna. Hkrati pa to
posledično pomeni, da se nekatere naloge slabo opravljajo in izvajajo. Prav tako slovenske
občine nimajo ustreznega lastnega izvirnega finančnega vira, zato se nam pojavlja dvojni
vpliv na povečevanje centralizacije in zmanjšanja avtonomnosti občin, več nalog in enako ali
manj sredstev. Z vsem naštetim se krepi centralizem in zmanjšuje avtonomnost občin. Glede
na navedeno dejstvo smo želeli preveriti, ali medobčinsko povezovanje in sodelovanje lahko
zmanjša navedene učinke oziroma ali lahko krepitev medobčinskega povezovanja in
sodelovanja postopno zmanjšuje centralizem ter sočasno povečuje finančno in dejansko
avtonomnost občin. Sočasno smo preverili, ali je na konkretnem primeru Slovenije možno
preko medobčinskega sodelovanja postopno pričeti graditi vsebinske osnove za kasnejšo
ustanovitev pokrajin.
V sklopu naloge smo potrdili postavljeni hipotezi, da sta lokalna samouprava in upravna
organizacija na nižji ravni neracionalno in neučinkovito organizirani in da medobčinsko
povezovanje in sodelovanje zmanjšuje centralizem ter povečuje avtonomnost občin. Dodali
smo dve hipotezi, s katerima smo pričakovali potrditev soglasij, da je v okviru
medobčinskega povezovanja in sodelovanja lažje in učinkoviteje zagotavljati kadre in
izvajanje nekaterih nalog, ter da bi regije povzročile oblikovanje središč v Sloveniji, ki bi
potencialno postali centri resursov v Sloveniji. Navedeni hipotezi na podlagi statistične
analize anketnih vprašalnikov nista dobili potrditve, kar pomeni, da na področjih, ki jih
izpostavljata navedeni hipotezi, ni soglasja oziroma prevladuje nestrinjanje. Najbližje soglasju
izmed navedenih dodatnih hipotez je hipoteza, ki pravi, da je v okviru medobčinskega
povezovanja in sodelovanja lažje in učinkoviteje zagotavljati kadre in izvajanje nekaterih
nalog, kar lahko kaže na pomembne premike. Področje, ki ga obravnava naslednja hipoteza,
pa je še vedno sredi šibkega spreminjanja v smeri oblikovanja manjših subregij in postopnega
izgrajevanja vsebinskih, družbenih in socioloških, kot tudi ekonomskih temeljev za
ustanovitev pokrajin.
Keywords
občine;upravna organiziranost;medobčinsko povezovanje;medobčinsko sodelovanje;reorganizacija;enakomernejši regionalni razvoj;Slovenija;avtonomija;disertacije;Regionalni razvoj;Doktorske disertacije;Javna uprava;Organiziranost;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2016 |
Typology: |
2.08 - Doctoral Dissertation |
Organization: |
FUDŠ - School of advanced social studies |
Publisher: |
[F. Žohar] |
UDC: |
35(497.4)(043.3) |
COBISS: |
22038837
|
Views: |
29 |
Downloads: |
2 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary abstract: |
Local government units are in the majority of the developed world seen as bearers of local
development. At the same time the fundamental document in the field of local self-government (European Charter of Local Self-Government, Council of Europe), which is a
signatory since 1995. Slovenia also provides a high degree of autonomy and responsibility for
the development of local governments.
Municipalities in Slovenia loading tasks without adequate financial resources, thereby
weakening the financial autonomy of municipalities and increasing dependence on the state
budget. At the same time, this consequently means that certain tasks poorly carried out and
executed. Also Slovenian municipalities do not have adequate own original financial resource,
so we appear double impact of increasing centralization and reducing the autonomy of the
municipalities, a number of tasks and the same or fewer resources. With all of the above to
strengthen centralism and reduces the autonomy of municipalities. Based on the above fact,
we wanted to verify that inter-municipal networking and cooperation can reduce those effects
or can strengthen inter-municipal networking and cooperation gradually reduced centralism
and simultaneously increases the financial and real autonomy of municipalities. At the same
time, we verify that in the present case Slovenian possible through inter-municipal
cooperation gradually begin to build a substantive basis for the subsequent establishment of
regions.
As part of the tasks we confirmed the hypothesis that the local government and administrative
structures at a lower level irrationally and inefficiently organized and inter-municipal
networking and cooperation reduces centralism and increases the autonomy of municipalities.
We added two hypotheses by which we expect confirmation of approvals that in the context
of inter-municipal networking and collaboration easier and more efficient to provide
personnel and carry out certain tasks, and to the region lead to the creation of centers in
Slovenia which could potentially become resource centers in Slovenia. That hypothesis based
on statistical analysis of the questionnaires did not get confirmation, which means that in the
areas that expose the above hypothesis, there is no consensus or disagreement prevails.
Nearest understanding of these additional hypotheses hypothesis, which says that in the
context of inter-municipal networking and collaboration easier and more efficient to provide
personnel and carry out certain tasks, which may indicate important changes. The area
covered by the following hypothesis, it is still weak in the middle of changing the direction of
forming smaller sub-regions and the gradual building substantive, social, sociological, and
economic foundations for the creation of landscapes. |
Type (COBISS): |
Dissertation |
Thesis comment: |
Fak. za uporabne družbene študije |
Pages: |
[XVI], 186 str., [32] |
ID: |
13184917 |