Secondary abstract: |
Magistrsko delo obravnava politično korektnost kot pojem v sedanji družbi ter išče praktične pristope k poučevanju lingvističnih vidikov, le-te pri pouku angleškega jezika v osnovni šoli. Delo sestoji iz pregleda zgodovine politične korektnosti, njenih elementov, implementacije v (izobraževalnih) ustanovah; pregleda poskusa podobne implementacije v Sloveniji (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani) in odziva na njo ter pregleda teoretičnih in praktičnih pristopov k poučevanju politične korektnosti. V praktičnem delu je pregledana serija učbenikov slovenskega avtorja za angleščino kot tuj jezik, Touchstone, izpostavljeni in analizirani so primeri vsebine, ki je povezana s politično korektnostjo, ter vsebine, ki bi jo lahko nekateri potencialno zaznali kot politično nekorektno. V empiričnem delu je bila izvedena anketa, v kateri so sodelovali profesorji oz. profesorice angleškega jezika, ki poučujejo na osnovnih in srednjih šolah, ter študentje oz. študentke poučevanja angleščine. Na podlagi rezultatov ankete smo poskušali oceniti splošno stališče do politične korektnosti in do poučevanja politične korektnosti pri pouku angleškega jezika, dosedanje izkušnje s poučevanje tem, povezanih s politično korektnostjo, ter ugotoviti, kakšen pomen anketiranci pripisujejo politični korektnosti pri medvrstniških odnosih in odnosih v razredu. Zaključni sklep, ki je izoblikovan na podlagi teoretičnega, praktičnega in empiričnega dela, predlaga, kako bi se lahko politična korektnost postopoma vključevala v pouk angleškega jezika. |