Abstract
V članku so predstavljeni rezultati pilotne študije, ki je ugotavljala ali izpostavljenost izobraževalnemu programu osveščanja o diskriminaciji in njenem preprečevanju1, vpliva na: osveščenost udeležencev izobraževanja o negativnih stereotipih in predsodkih, na zmožnost prepoznavanja diskriminacije, na stališča do zagotavljanja enakih možnosti, na stopnjo nestrpnosti do posameznih skupin ljudi, na odnos do priseljencev in odnos do zakonske prepovedi diskriminacije. Osnovni namen študije je bil preveriti učinke izobraževanja oziroma razlike med eksperimentalno skupino (enajstimi udeleženkami usposabljanja, študentkami Oddelka za predšolsko vzgojo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani) ter kontrolno skupino (študenti, ki niso bili deležni usposabljanja). Uporabljen je bil vprašalnik z lestvicami stališč, ocenjevalnimi lestvicami ter vprašanji izbire. Statistična obdelava podatkov vključuje deskriptivno analizo, t-test in faktorsko analizo. Rezultati raziskovanja so pokazali nekatere pozitivne učinke antidiskriminacijske delavnice na osveščenost o »motorjih« diskriminacije, na njeno prepoznavanje in na odnos do posameznih skupin ljudi. Obenem pa je pilotna študija pokazal tudi določene pomanjkljivosti uporabljene metode in s tem nakazal usmeritev za prihodnje raziskave o učinkih antidiskriminacijskih delavnic.
Keywords
diskriminacija;družbene skupine;človekove pravice;predšolska vzgoja;preprečevanje;raziskave;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2011 |
Typology: |
1.02 - Review Article |
Organization: |
UL PEF - Faculty of Education |
Publisher: |
Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije |
UDC: |
37.015.31:316.42:373.2 |
COBISS: |
8875593
|
ISSN: |
0038-0474 |
Parent publication: |
Sodobna pedagogika
|
Views: |
1172 |
Downloads: |
159 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary keywords: |
discrimination;pre-school education;evaluation;diskriminacija;predšolska vzgoja;evalvacija; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Type (COBISS): |
Not categorized |
Pages: |
str. 182-203 |
Volume: |
ǂLetn. ǂ62 = 128 |
Issue: |
ǂšt. ǂ3 |
Chronology: |
jul. 2011 |
ID: |
1727655 |