diplomsko delo
Andreja Letonja Vučić (Author), Dejan Kos (Mentor)

Abstract

Diplomsko delo obravnava nemško Marijino pesništvo 12. in 13. stoletja. Predstavljene so literarne zvrsti Marijinega pesništva in stopnja njihove literarnosti. V srednjem veku sta se zelo razvila čaščenje Marije in z njim povezano Marijino pesništvo. Vzrok zanju ni samo v pobožnosti takratne družbe, temveč tudi v poetičnosti Marijine figure, ki izvira iz zgodnjega krščanstva. Raznolikost literarnih zvrsti in veliko število pesmi, povezanih z Marijo, je nastalo pod vplivom značilnih družbenih in kulturnih razmer ter specifičnih kriterijev literarnosti. Pri Marijinem pesništvu 12. in 13. stoletja je moč opaziti velike strukturne in funkcijske spremembe. Stroge dogmatično-liturgične pesmi iz začetka tega obdobja so postajale vedno bolj čustveno obarvane, dvorska kultura je Marijo častila z lirskimi pesmimi, 13. stoletje pa je bilo obdobje uprizoritev Marijinih objokovanj. Pri Marijinem pesništvu so v različni meri prisotni takratni kriteriji literarnosti, med katerimi so v ospredju pisnost, zgradba kitic, metrika in rima kot formalne značilnosti zvrsti in drugi pesniški postopki, kot sta metafora in alegorija.

Keywords

srednji vek;čaščenje Marije;Marijino pesništvo;literarne zvrsti;literarnost;

Data

Year of publishing:
Source: Maribor
Typology: 2.11 - Undergraduate Thesis
Organization: UM FF - Faculty of Arts
Publisher: [A. Letonja Vučić]
UDC: 821.112.2(043.2)
COBISS: 17623304 Link will open in a new window
Views: 2203
Downloads: 185
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Slovenian
Secondary title: Marijino pesništvo 12. in 13. stoletja: strukturne in funkcijske značilnosti
Secondary abstract: Die vorliegende Diplomarbeit befasst sich mit der deutschen Mariendichtung des 12. und 13. Jahrhunderts. Die Gattungsformen der Mariendichtung werden dargestellt und der Grad ihrer Literarizität ermittelt. Die Marienverehrung und mit ihr auch die Mariendichtung erlebten im Mittelalter mächtige Entfaltung. Ihr Ursprung liegt nicht nur in der Frömmigkeit der Gesellschaft, sondern auch in der poetischen Gestalt Marias, einer Überlieferung aus der frühchristlichen Zeit. Die Vielfalt der literarischen Gattungsformen und die große Anzahl der Dichtungen, die sich an Maria orientieren, wurden von den gesellschaftlichen und kulturellen Rahmenbedingungen und den damaligen Literarizitätskriterien geprägt. Im 12. und 13. Jahrhundert können bei der Mariendichtung große strukturelle und funktionale Veränderungen beobachtet werden. Die anfänglich strengen dogmatischen Dichtungen wurden immer gefühlsbetonter, die höfische Kultur pries Maria mit lyrischen Gedichten und das 13. Jahrhundert war die Zeit der Inszenierungen von Marienklagen. Bei der Mariendichtung können im unterschiedlichen Maße die Merkmale der mittelalterlichen Literarizität beobachtet werden. Hervorzuheben sind die Schriftlichkeit als Voraussetzung der Literarizität, der Strophenbau, das Versmaß und der Reim als formale Gattungsmerkmale sowie die Metapher und die Allegorie als rhetorisch-poetische Verfahren.
Secondary keywords: nemška književnost;srednji vek;čaščenje Marije;Marijino pesništvo;literarne zvrsti;literarnost;diplomska dela;Univerzitetna in visokošolska dela;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Undergraduate thesis
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko
Pages: 66 f.
Keywords (UDC): language;linguistics;literature;jezikoslovje;filologija;književnost;literature;književnost;literatures of individual languages and language families;književnost posameznih jezikov;literature of germanic languages;germanske književnosti;west germanic literatures (other than english);književnosti zahodnih germanskih jezikov;german literature;nemška književnost;
ID: 18507