magistrsko delo
Kelly Avsenik Hanson (Author), Estera Burgar (Author), Sanja Berčnik (Mentor), Alenka Vidrih (Co-mentor)

Abstract

Magistrsko delo z naslovom Koncept pomoči z umetnostjo v predšolskem obdobju zajema rezultate raziskovalnih vprašanj o pomenu umetnosti in magistra pomoči z umetnostjo v predšolskem obdobju. Vlogi pomoči z umetnostjo pri celostnem pedagoškem pristopu ter uporabi umetnosti kot orodja za izboljšanje spretnosti vključevanja kognitivnih sposobnosti in socialno-emocionalnega razvoja otrok. Ugotovljeno je, da ima umetnost globoko povezavo z različnimi funkcijami človeka, vključno s kognitivnimi, emocionalnimi in socialnimi vidiki. Kurikulum za vrtce iz leta 1999 opredeljuje umetnost kot eno izmed ključnih področij predšolske vzgoje, ki otroku omogoča razvijanje ustvarjalnega potenciala, raziskovanje notranjega in zunanjega sveta, razvijanje jezika in komuniciranje s pomočjo umetnosti. Nacionalni dokument opredeljuje različna področja umetnosti, kot so glasba, ples, likovno ustvarjanje in druge, ter kaže, da se pristopi umetnostnega terapevta in vzgojitelja med seboj prepletajo in dopolnjujejo. Področje pomoči z umetnostjo se med študijem literature izkazuje kot pomemben element pri spodbujanju socialno-emocionalnega razvoja otrok, saj omogoča izražanje čustev, idej in razmišljanj na edinstven in oseben način. Umetnostne dejavnosti spodbujajo komunikacijo, empatijo, samozavest, koncentracijo in razvijanje drugih socialno-emocionalnih kompetenc. Magistri pomoči z umetnostjo imajo ključno vlogo pri spodbujanju celostnega otrokovega razvoja. S svojim znanjem in strokovnostjo lahko dopolnjujejo delo vzgojiteljev, ki se včasih osredotočajo predvsem na druga področja razvoja. S sodelovanjem umetnostnih terapevtov in vzgojiteljev se posledično lahko izboljšajo izkušnje otrok v vzgojno-izobraževalnem okolju, hkrati pa se razbremeni in strokovno dopolni vzgojitelje pri izzivih s področja psihosocialnega razvoja otrok. Cilj magistrskega dela je bil raziskati teoretična izhodišča in smernice za vpeljevanje pomoči z umetnostjo v vrtce ter oblikovati metode in načela pomoči z umetnostjo za izboljšanje socialno-emocionalnega razvoja otrok. Raziskava je zajemala pregled domače in tuje strokovne literature ter uporabo deskriptivne metode raziskovanja z implementacijo priročnika. Rezultati te raziskave bodo služili kot praktične usmeritve za uporabo pomoči z umetnostjo v vrtcih, kar bo prispevalo k bolj celostnemu razvoju otrok ter izboljšanju njihovih socialno-emocionalnih kompetenc. Kot rezultat teoretičnega pregleda je nastal priročnik, ki umetnostnim terapevtom omogoča lažjo pripravo na terapevtsko delo v vrtcu s sistematično oblikovanimi dejavnostmi, temeljnimi teoretičnimi in praktičnimi izhodišči. Sklep magistrskega dela poudarja pomembnost umetnosti kot orodja za celostni razvoj otrok v vrtcu ter izpostavlja možnosti za širše vključevanje pomoči z umetnostjo v izobraževalne procese in izboljšanje otrokovega socialno-emocionalnega razvoja z zavedanjem, da je treba na tem področju opraviti številne praktične raziskave, ki bodo podkrepile samo teorijo.

Keywords

Pomoč z umetnostjo;predšolska vzgoja;socialno-emocionalni razvoj;celostna vzgoja;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: [K. Avsenik Hanson, E. Burgar]
UDC: 615.851:7(043.2)
COBISS: 190146819 Link will open in a new window
Views: 16
Downloads: 8
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Arts therapy concept in preschool education
Secondary abstract: The master thesis, Arts Therapy Concept in Preschool Education, includes the results of the research questions about the importance of the profession of expressive arts therapy in the preschool period. It concludes their role in a holistic pedagogical approach and the use of art as a tool to improve inclusion, cognitive abilities and social-emotional development of the child. Art is found to have a deep connection with various human functions, including cognitive, emotional and social aspects. The Curriculum for Kindergartens, Slovenia, from 1999, defines arts as one of the areas of preschool education that enables the child to develop creative potential, explores the world, develop language and communicate through art. The national document defines various areas of art, such as music, dance, visual arts and others. It emphasizes that the approaches of the art therapist and the educator intertwine and complement each other. Helping with art proves to be an important element in promoting the social-emotional development of a child, as it enables the expression of emotions, ideas and thoughts in a unique and personal way. Art activities promote communication, empathy, self-confidence, concentration and the development of other social-emotional competencies. Master of Art Therapy have a key role in fostering the child's holistic development. With their knowledge and expertise, they can supplement the work of educators, who sometimes focus primarily on other areas of development. By collaborating between art therapists and educators, we can improve the child's experience in the educational environment and relieve educators of the challenges they face in their work. The aim of the master's thesis was to investigate the theoretical starting points and guidelines for introducing art therapy in kindergartens, and to design methods and principles to improve the social-emotional development of the child and the role of art therapists, as additional experts in the implementation of support activities with art is also emphasized. The research includes a review of domestic and foreign professional literature and studies, with the use of the descriptive research method. As a result of the theoretical review, a manual was created that enables art therapists to prepare for their therapeutic work in kindergarten, systematic design of activities, fundamental theoretical and practical starting points. The result of the master thesis will serve as a practical guideline, for the use of the professionals of arts therapy in kindergartens, which will contribute to a better overall development of the child and the improvement of their social-emotional competences. The conclusion of the master's thesis emphasizes the importance of art as a tool for the holistic development of a child in kindergarten and points out the possibilities for a wider integration of expressive art therapy into educational processes and improving the child's social-emotional development, with the awareness that it is necessary to carry out practical research in this area, which will support theory.
Secondary keywords: Expressive art therapy;preschool education;social-emotional development;holistic education;Umetnostna terapija;Predšolski otroci;Univerzitetna in visokošolska dela;
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Study programme: 0
Embargo end date (OpenAIRE): 1970-01-01
Thesis comment: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Pomoč z umetnostjo
Pages: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (154 str.))
DOI: 20.500.12556/RUL-155250
ID: 23204594