Magisterarbeit
Abstract
Magistrsko delo z naslovom "Uporaba spletnih didaktičnih orodij in aplikacij pri pouku nemščine kot tujega jezika" je razdeljena na dva dela. V prvem poglavju teoretičnega dela je opisano, kaj je digitalizacija in kateri termini so povezani z digitalizacijo. Nadalje je v magistrskem delu opisano, kako je pandemija COVIDA-19 spremenila pomen in razvoj digitalizacije. V času pandemije je izobraževanje potekalo na daljavo, razvilo pa se je tudi več oblik pouka. Zaradi novega načina komuniciranja, priprave učnih gradiv in same izvedbe učnih ur je digitalizacija tudi po koncu pandemije pomembna v šolstvu. Z digitalizacijo so učitelji pridobili ustrezne kompetence, katerih poznavanje je nujno za uporabo digitalnih medijev pri pouku. Najpomembnejša je digitalna kompetenca, v okvir katere sodijo tudi medijska kompetenca in različna znanja za pripravo in uporabo digitalnih medijev pri pouku. V naslednjem poglavju sta razložena pojma E- in M-Learning, ki sta osnovi za uporabo spletnih didaktičnih orodij in aplikacij. E-Learning se namreč navezuje na učenje z elektronskimi napravami, M-Learning pa učenje z mobilnimi napravami. S temi napravami lahko uporabljamo spletna orodja in aplikacije, ki jih razdelimo v več različnih kategorij. V nadaljevanju je podrobneje predstavljena uporaba spletnih didaktičnih orodij in aplikacij pri pouku nemščine kot tujega jezika. Ti so še posebej primerni za usvajanje in učenje tujih jezikov, saj vsebujejo interaktivne elemente in različne naloge, ki omogočajo lažje učenje in pridobivanje različnih kompetenc. Uporabljajo se lahko v vseh fazah pouka, vendar je naloga učitelja, da jih smiselno vključi. Pri tem mora upoštevati kriterije za vključitev orodij in aplikacij v pouk ter njihove prednosti in slabosti. V drugem, empiričnem delu magistrskega dela so predstavljeni rezultati raziskave. Izvedena sta bila dva anketna vprašalnika, s katerima smo želeli primerjati stališča učiteljev nemščine in srednješolcev. V raziskavi je sodelovalo 81 srednješolskih učiteljev nemščine in 127 srednješolcev. Z analizo odgovorov anketnih vprašalnikov smo želeli ugotoviti, kako kompetentni so učitelji za uporabo spletnih didaktičnih orodij in aplikacij pri pouku nemščine kot tujega jezika in kako kompetentne jih vidijo srednješolci. Ugotavljali smo podatke o tem, katere aplikacije in spletna didaktična orodja poznajo učitelji in srednješolci in katere uporabljajo učitelji; kako pogosto jih uporabljajo in za katera področja učenja. Želeli smo izvedeti, ali si srednješolci in učitelji želijo, da bi spletna didaktična orodja in aplikacije uporabljali pogosteje in kakšni so njihovi razlogi za to odločitev. Ne nazadnje smo želeli raziskati, katere ovire onemogočajo pogostejšo uporabo orodij in aplikacij pri pouku ter prednosti uporabe z vidika učiteljev in srednješolcev.
Keywords
Magisterarbeiten;DaF-Unterricht;digitale Medien;Online-Tools;Apps;M-Learning;E-Learning;
Data
Year of publishing: |
2024 |
Typology: |
2.09 - Master's Thesis |
Organization: |
UM FF - Faculty of Arts |
Publisher: |
[A. Vok] |
UDC: |
37.091.3:004:811.112.2(043.2) |
COBISS: |
198228483
|
Views: |
13 |
Downloads: |
0 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
Slovenian |
Secondary title: |
Uporaba spletnih orodij in aplikacij pri pouku nemščine kot tujega jezika |
Secondary abstract: |
Die Magisterarbeit mit dem Titel "Gebrauch der Online-Tools und Apps beim DaF-Unterricht" ist in einen theoretischen und einen empirischen Teil aufgeteilt. Im theoretischen Teil wird auf der Grundlage der analysierten Quellen die Digitalisierung und ihr Einfluss während der Covid-19-Pandemie beschrieben. Des Weiteren werden die Folgen der Digitalisierung nach der Covid-19-Pandemie in den Schulen erläutert. Dabei ist es entscheidend, dass Lehrer über digitale Kompetenzen für den Einsatz digitaler Medien verfügen. Im Weiteren werden die Begriffe M- und E-Learning mit den Online-Tools und Apps verbunden. Diese sind wichtig für das Fremdsprachenlernen, weshalb der Fokus auf dem DaF-Unterricht liegt. Es wird ermittelt, welche Kategorien von Online-Tools und Apps es gibt und wie sie in den DaF-Unterricht integriert werden können. Dabei wird erläutert, welche Kriterien für den Gebrauch von Online-Tools und Apps Lehrer beim Unterricht berücksichtigt werden müssen und welche Vor- und Nachteile beachtet werden sollen. Im empirischen Teil erfolgt die Analyse zweier Umfragen, an denen 81 Deutschlehrer und 127 Mittelschüler teilnahmen. Im Mittelpunkt steht die Analyse der Kompetenzen, der Häufigkeit und die Bereiche der Gebrauchs sowie die Vorteile und Hindernisse. |
Secondary keywords: |
magistrska dela;pouk nemščine kot tujega jezika;digitalni mediji;M-Learning;spletna didaktična orodja;aplikacije;Pouk;Digitalizacija;Spletne aplikacije;Učenje in poučevanje;Nemščina;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Type (COBISS): |
Master's thesis/paper |
Thesis comment: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko |
Pages: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIV, 104 str.)) |
ID: |
23590608 |