magistrsko delo
Andrej Tominc (Author), Iztok Podbregar (Mentor)

Abstract

Onesnaževanje okolja sodi med tista področja, ki zahtevajo takojšnje ukrepanje vsega sveta, da bi preprečili izredno negativne posledice onesnaževanja za bodoče generacije. Neukrepanje bo povzročilo izrazit upad kvalitete življenja in bo privedlo do ekstremnih vremenskih pojavov. Cestni promet kot eden večjih onesnaževalcev okolja z izpusti CO₂ bistveno vpliva na proces globalnega segrevanja – glavnega krivca za vse podnebne spremembe. Torej bi bilo logično pričakovati korenitejše spremembe v tem segmentu. Med te spremembe sodi tudi ukrep EU, da morajo biti do leta 2035 vsa nova vozila v EU brezogljična, čeprav se vse bolj pojavljajo indici, da bo ta rok treba podaljšati. Mnogi rešitev problema vidijo v električnih vozilih, ker njihova uporaba nima ogljičnega odtisa. Vendar pa proizvodnja in kasnejša razgradnja teh vozil ni ogljično nevtralna. Infrastruktura za polnjenje teh vozil še ni dovolj razvejana, da bi omogočala nemoteno oskrbo z energijo, predvsem na javno dostopnih polnilnih mestih. Vsekakor električna vozila prispevajo k zmanjševanju onesnaževanja, seveda ob predpostavki, da se za polnjenje uporablja električna energija, pridobljena iz obnovljivih virov. Razvoj tehnologij, na katerih slonijo električna vozila, bi v prihodnje res pomenil zeleni prehod.

Keywords

vozila;električna vozila;cestni promet;globalno segrevanje;zeleni prehod;mobilnost;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Publisher: [S. Kristan]
UDC: 656.1
COBISS: 219416323 Link will open in a new window
Views: 162
Downloads: 3
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Type (COBISS): Master's thesis
Thesis comment: IBS, Mednarodna poslovna šola
Pages: 63 f.
ID: 25524299