| Secondary abstract: |  
            Motivacija odraslih učencev na delovnem mestu je ključno področje raziskav, saj pomaga 
organizacijam razumeti dejavnike, ki ženejo zaposlene, da se vključijo v učne dejavnosti. 
Ta študija se osredotoča na analizo notranjih in zunanjih motivatorjev, ki spodbujajo 
zaposlene v Paul Hartmann Adriatic d.o.o. za sodelovanje v izobraževalnih programih. 
Ugotovitve prispevajo k širšemu razumevanju zavzetosti zaposlenih, strategij 
organizacijskega učenja ter usklajevanja osebnega in poklicnega razvoja.
Izobraževanje odraslih igra pomembno vlogo pri krepitvi znanja, spretnosti in kompetenc 
zaposlenih, ki so bistvenega pomena za karierno napredovanje in poklicno rast. S 
preučevanjem ključnih motivacijskih dejavnikov ta raziskava osvetljuje pomen intrinzične 
in ekstrinzične motivacije, zaznane pomembnosti učenja in ciljne naravnanosti v 
izobraževanju na delovnem mestu. Notranja motivacija, ki izhaja iz osebnega 
zadovoljstva in veselja do učenja, pogosto vodi do večje angažiranosti in dolgoročnega 
uspeha v učnih programih. Nasprotno pa ima zunanja motivacija, ki jo poganjajo 
finančne spodbude, napredovanje v karieri in pričakovanja podjetja, ključno vlogo pri 
spodbujanju sodelovanja.
Kritični vidik izobraževanja na delovnem mestu je prepoznavanje ovir, ki ovirajo 
sodelovanje zaposlenih. Ta študija raziskuje pogoste ovire, kot so pomanjkanje prostega 
časa, izzivi pri usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja, družinske obveznosti in 
IV
nezadostna organizacijska podpora. Razumevanje teh izzivov omogoča organizacijam, 
da razvijejo ciljno usmerjene strategije za njihovo ublažitev in ustvarijo bolj ugodno učno 
okolje. Odpravljanje teh ovir s prilagodljivimi urniki usposabljanja, spodbudami in 
podpornim vodstvom lahko bistveno izboljša stopnjo udeležbe in zadovoljstvo 
zaposlenih.
Poleg tega študija ocenjuje preference zaposlenih glede izobraževalnih formatov. Izsledki 
raziskave kažejo, da zaposleni v Paul Hartmann Adriatic d.o.o. dajte prednost praktičnim 
delavnicam, enodnevnim usposabljanjem in skupinskim učnim izkušnjam pred spletnimi 
tečaji in samostojnim učenjem. Te preference poudarjajo pomen interaktivnih, praktičnih 
učnih okolij, ki spodbujajo sodelovanje in uporabo veščin v resničnem svetu. Organizacije 
lahko to znanje izkoristijo za oblikovanje učinkovitejših programov usposabljanja, ki so v 
skladu z učnimi slogi in potrebami zaposlenih.
Študija preučuje tudi vlogo organizacijske kulture pri ohranjanju motivacije za nenehno 
učenje. Pozitivna kultura na delovnem mestu, ki ceni strokovni razvoj, priznava dosežke 
zaposlenih in vključuje učenje v vsakodnevne delovne rutine, lahko poveča motivacijo in 
angažiranost. Raziskava poudarja pomen vodstvene podpore in učinkovite komunikacije 
pri spodbujanju vseživljenjskega učenja v organizacijah.
Konec koncev ugotovitve te študije poudarjajo, da je motivacija za izobraževanje na 
delovnem mestu večplastna in zahteva celosten pristop, ki združuje želje posameznika z 
organizacijskimi cilji. Podjetja, ki dajejo prednost izobraževanju zaposlenih in prilagajajo 
programe usposabljanja za izpolnjevanje potreb svoje delovne sile, bodo bolj verjetno 
imela koristi od večje zavzetosti zaposlenih, izboljšane uspešnosti in splošnega 
organizacijskega uspeha. S spodbujanjem kulture nenehnega učenja lahko organizacije 
povečajo produktivnost, inovativnost in zadrževanje zaposlenih ter si tako zagotovijo 
konkurenčno prednost v današnjem dinamičnem poslovnem okolju. |