Abstract
Prepletanje spletnega in samoregulativnega učenja (SRU) predstavlja pomemben razvoj v sodobnem izobraževanju, ki zahteva temeljito proučitev njunega interaktivnega odnosa. To besedilo začenjamo z analizo preobrazbe spletnega učenja od osnovnih modelov učenja na daljavo do naprednih digitalnih platform. Medtem ko so ti tehnološki napredki razširili dostop do izobraževanja zaradi večje prožnosti, prinašajo tudi težave, vključno z izolacijo učencev, digitalnimi neenakostmi in povečanimi zahtevami po samoregulativnih veščinah. Teoretični okvir SRU zagotavlja bistvene vpoglede v uspešne rezultate spletnega učenja. Z uporabo uveljavljenih modelov, kot sta Zimmermanov ciklični pristop k samoregulaciji in Pintrichev motivacijski okvir, pridobimo razumevanje tega, kako morajo učenci aktivno regulirati svoje kognitivne, motivacijske in vedenjske procese. Ta teoretična načela so zlasti pomembna v spletnih okoljih, kjer morajo učenci izkazati večjo samostojnost pri postavljanju ciljev, spremljanju napredka in strateški prilagoditvi brez takojšnjega dostopa do tradicionalnih virov podpore v učilnici. Učni pristopi za spodbujanje SRU v spletnih okoljih zahtevajo premišljeno integracijo kognitivnih in metakognitivnih strategij. Kritični elementi vključujejo sistematično načrtovanje, nenehno spremljanje in procese refleksije. Besedilo raziskuje, kako motivacijski dejavniki – vključno s samoučinkovitostjo, vrednotenjem naloge in usmerjenostjo k ciljem – vplivajo na sodelovanje učencev v spletnih okoljih. Raziskave kažejo, da je treba zagotoviti strukturiran okvir, ki učence sistematično usmerja k razvoju spretnosti, ki jim bodo omogočale avtonomno, samo-regulativno učenje.Sodobno spletno izobraževanje je pred veliko preizkušnjo, za katero so potrebne z znanstvenimi dokazi podprte rešitve. Analiza obstoječih težav, vključno z visokim deležem osipa in neenakopravnim dostopom do tehnologije, razkriva priložnosti za izvajanje sistematičnih ukrepov. Raziskave potrjujejo učinkovitost zgodnjega posredovanja, dobrega načrtovanja dajanja povratnih informacij in skrbno oblikovanih spletnih učnih skupnosti pri reševanju teh težav, hkrati pa poudarjajo pomen oblikovanja učnih skupin in priložnosti za sodelovalno učenje. Ta knjiga združuje teoretična izhodišča in praktične uporabe, zato izobraževalcem ponuja celovit okvir za uresničevanje načel samoregulativnega učenja v spletnih učnih okoljih. Opravljena analiza kaže, da učinkovito spletno izobraževanje presega zgolj tehnološke inovacije in zahteva razvoj učnih okolij, ki poudarjajo avtonomijo učenca, izobraževalno enakost in trajno vključenost
Keywords
učno okolje;informacijska tehnologija;učna tehnologija;samoregulativno učenje;izobraževanje na daljavo;spletno učno okolje;sodelovalno učenje;
Data
| Language: |
Slovenian |
| Year of publishing: |
2025 |
| Typology: |
2.01 - Scientific Monograph |
| Organization: |
UL FF - Faculty of Arts |
| Publisher: |
Založba Univerze |
| UDC: |
37.018.43:004 |
| COBISS: |
231014147
|
| ISBN: |
978-961-297-572-2 |
| Views: |
201 |
| Downloads: |
89 |
| Average score: |
0 (0 votes) |
| Metadata: |
|
Other data
| Secondary language: |
English |
| Secondary abstract: |
The intersection of online learning and selfregulative learning (SRU) represents a critical development in contemporary education that war-rants a thorough examination of their interactive relationship. We be-gin this text with an analysis of the transformation of online learning from basic distance learning models to sophisticated digital platforms. While these technological advances have expanded access to education through greater flexibility, they also pose significant challenges, including learner isolation, digital inequalities, and increased demands on self-regulatory skills. The theoretical framework of SRL provides essential insights into suc-cessful online learning outcomes. Using established models such as Zimmerman’s cyclical approach to self-regulation and Pintrich’s motivational framework, we gain a crucial understanding of how learn-ers must actively regulate their cognitive, motivational, and behavioural processes. These theoretical principles are particularly important in on-line environments where learners must demonstrate greater independence in goal setting, progress monitoring, and strategic adaptation with-out immediate access to traditional classroom support structures. Pedagogical approaches to promote SRL in online environments require a sophisticated integration of cognitive and metacognitive strategies. Critical elements include systematic planning, continuous monitoring and deliberate reflection processes. The text explores how motivational factors — including self-efficacy, task value and goal orientation — fundamentally influence learner engagement in online environments. The research shows that there is a need to provide a structured framework that systematically guides learners towards au-tonomous learning skills.Today’s online education faces major challenges that require evidence-based solutions. Analysis of persistent problems, including high drop-out rates and inequities in technological access, reveals opportunities for systematic interventions. Research supports the effectiveness of early intervention protocols, advanced feedback mechanisms, and carefully constructed online learning communities in addressing these challenges while fostering meaningful social presence and collaborative learning opportunities. Combining theoretical foundations with practical applications, this volume provides educators with a comprehensive framework for imple-menting SRL principles in online learning environments. The analysis shows that effective online education goes beyond mere technological innovation and requires the development of learning environments that emphasize learner autonomy, educational equity, and sustained engagement. |
| Secondary keywords: |
e-learning;online learning;self-regulative learning;distance learning;Učenje;E-izobraževanje;Virtualna učna okolja; |
| Pages: |
212 str. |
| ID: |
26352376 |