mnenje učiteljev
Abstract
Šolski sistem ima ključno vlogo pri pripravi učencev na vsakodnevne izzive in razvijanju kompetenc za samostojno življenje. Gospodinjsko izobraževanje združuje različna področja, kot so prehranska, finančna, zdravstvena in okoljska pismenost, ter omogoča boljše upravljanje virov in sprejemanje premišljenih odločitev. Gospodinjstvo je definirano kot interdisciplinarno področje, ki vključuje organizacijo in upravljanje gospodinjskih dejavnosti, finančno načrtovanje in zdrav način življenja. Poleg tega predmet gospodinjstvo omogoča razvoj ključnih kompetenc, ki prispevajo k boljši kakovosti življenja, zdravim življenjskim navadam in trajnostnemu razvoju družbe. Namen magistrskega dela je bil, da s pomočjo raziskave ugotovimo, katere življenjske veščine učitelji prednostno razvijajo pri pouku gospodinjstva ter katere pristope, metode in oblike dela pri tem uporabljajo. Posebna pozornost je bila namenjena vprašanju, katere življenjske veščine učitelji prepoznavajo kot najpomembnejše in katere najtežje razvijajo pri učencih. Empirični del raziskave temelji na kvalitativnem pristopu, pri čemer smo uporabil tehniko intervjuja. V raziskavi je sodelovalo osem učiteljev, ki poučujejo gospodinjstvo ali izbirne predmete s tega področja. Rezultati raziskave so pokazali, da učitelji gospodinjstva načrtno razvijajo praktične, socialne, organizacijske, kritične, miselne veščine ter veščine zdravega življenjskega sloga. Učitelji poudarjajo, da gospodinjstvo omogoča učencem pridobivanje ključnih kompetenc za samostojno življenje. Opažajo, da učencem pogosto primanjkuje praktičnih izkušenj, zato poskušajo vključevati praktično delo v različne module, predvsem na področju prehrane. Poleg praktičnih veščin učitelji poudarjajo tudi pomen socialnih veščin, kot so prevzemanje odgovornosti, samostojnost in organiziranost. Pri poučevanju se soočajo z izzivi, kot so nizka motivacija učencev, kompleksnost vsebin in pomanjkanje predznanja. Raziskava je pokazala, da učitelji gospodinjstva uporabljajo raznolike pristope, metode in oblike dela, kot so izkustveno učenje, projektno delo, sodelovalno učenje in učenje z igro. Gospodinjsko izobraževanje igra ključno vlogo pri razvoju življenjskih veščin, ki so bistvene za kakovostno in samostojno življenje učencev. Učitelji gospodinjstva prepoznavajo pomen razvijanja praktičnih, socialnih in organizacijskih veščin ter se soočajo z izzivi, ki jih poskušajo premagovati z raznolikimi pedagoškimi pristopi.
Keywords
mnenje učiteljev;osnovna šola;predmet gospodinjstvo;življenjske veščine;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2025 |
Typology: |
2.09 - Master's Thesis |
Organization: |
UL PEF - Faculty of Education |
Publisher: |
[N. Novak] |
UDC: |
373.2:64(043.2) |
COBISS: |
237758723
|
Views: |
9 |
Downloads: |
2 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
Role of the subject of Home Economics in the development of children's life skills |
Secondary abstract: |
The school system plays a crucial role in preparing students for everyday challenges and developing competencies for independent living. Home economics education integrates various fields such as nutritional, financial, health, and environmental literacy, enabling better resource management and informed decision-making. Home economics is defined as an interdisciplinary field that includes household activity management, financial planning, and a healthy lifestyle. Furthermore, the subject of home economics fosters key competencies that contribute to a higher quality of life, healthy living habits, and sustainable societal development. The purpose of this master's thesis is to investigate which life skills teachers prioritize in home economics classes and which approaches, methods, and teaching forms they use. Special attention was given to identifying the life skills teachers consider the most important and the most challenging to develop in students. The empirical part of the research is based on a qualitative approach, using interviews as a data collection method. The study included eight teachers who teach home economics or elective subjects related to this field. The research results indicate that home economics teachers deliberately develop practical, social, organizational, critical thinking, and healthy lifestyle skills. Teachers emphasize that home economics helps students acquire key competencies for independent living. They observe that students often lack practical experience, so they strive to incorporate hands-on activities into various modules, especially in the field of nutrition. In addition to practical skills, teachers highlight the importance of social skills such as responsibility, independence, and organization. However, they face challenges such as low student motivation, content complexity, and a lack of prior knowledge. The study found that home economics teachers use diverse approaches, methods, and teaching forms, including experiential learning, project-based learning, collaborative learning, and learning through play. Home economics education plays a crucial role in developing life skills essential for students' quality and independent lives. Teachers recognize the importance of fostering practical, social, and organizational skills and address challenges by employing a variety of pedagogical approaches. |
Secondary keywords: |
teachers' perspectives;primary school;home economics;life skills;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Gospodinjstvo;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Type (COBISS): |
Master's thesis/paper |
Study programme: |
0 |
Thesis comment: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje |
Pages: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (42 str.)) |
ID: |
26465208 |