Maja Kerneža (Author)

Abstract

Emergency remote teaching presented many new and unknown situations. Many studies have examined the impact of distance education on children’s learning outcomes, including in the area of first language, particularly in reading and writing skills, and reading literacy. This research examines the area of literature teaching, more specifically the effects of the change in teaching on younger students’ reception ability. One hundred and ninety-six teachers participated in the quantitative, explorative study. Responses indicate that there are moderate and major differences in the receptive skills of elementary students in the first through third grades, compared to students taught prior to the pandemic.

Keywords

pandemic;emergency remote teaching;literature class;reception ability;generational differences;

Data

Language: English
Year of publishing:
Typology: 1.01 - Original Scientific Article
Organization: UM PEF - Faculty of Education
Publisher: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
UDC: [37.018.43:004]:82
COBISS: 147062531 Link will open in a new window
ISSN: 1855-4431
Views: 0
Downloads: 0
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Slovenian
Secondary title: Perspektive učiteljev o recepcijski zmožnosti mlajših učencev po poučevanju na daljavo v izrednih razmerah pandemije COVID-19
Secondary abstract: Poučevanje na daljavo v izrednih razmerah pandemije COVID-19 je prineslo veliko novega in neznanega. Veliko raziskav je bilo posvečenih vplivu šolanja na daljavo na učne rezultate otrok, tudi na področju materinščine, še posebej opismenjevanju in pismenosti. Ta raziskava pa preiskuje področje poučevanja književnosti, natančneje učinek spremenjenega načina dela na recepcijsko zmožnost mlajših učencev. V preiskovalni študiji kvantitativne narave je sodelovalo 196 učiteljev. Njihovi odgovori kažejo, da med učenci prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja prihaja do srednjih in večjih razlik na področju recepcijske zmožnosti v primerjavi z učenci, ki so se šolali pred pandemijo.
Secondary keywords: pandemija;poučevanje na daljavo v izrednih razmerah;pouk književnosti;recepcijska zmožnost;razlike med generacijami;
Type (COBISS): Scientific work
Pages: str. 93-106
Volume: ǂLetn. ǂ16
Issue: ǂšt. ǂ1
Chronology: mar. 2023
DOI: 10.18690/rei.16.1.2687
ID: 26900949