magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
David Višnjar (Author), Boris Jerman (Mentor)

Abstract

V magistrskem delu se osredotočamo na napetostno-deformacijska stanja pri naleganju jeklene kotalke na jeklen trak, ki je podprt s profilom iz aluminijeve zlitine. Za namen določitve napetostno-deformacijskih stanj so bile izvedene numerične analize po metodi končnih elementov. V teoretičnem delu so najprej predstavljene mehanske lastnosti uporabljenih materialov in izzivi pri njihovi souporabi, nato Hertzeva kontaktna teorija in nazadnje določitev statične nosilnosti kotalnih elementov po standardu SIST ISO 14728-2:2020. V poglavju metodologija so predstavljene upoštevane predpostavke, skupaj s postopkom priprave numeričnih modelov. Rezultati vsebujejo prikaz napetostno deformacijskih stanj posameznih iteracij optimizacije konstrukcije skupaj z opažanji o vplivu sprememb na nosilnost. V zadnjem delu sledijo še zaključki, kjer so povzeti rezultati in spoznanja ter podani predlogi za nadaljnje delo.

Keywords

magistrske naloge;metoda končnih elementov;kotalni elementi;Hertzeva kontaktna teorija;kontakt valj- ravnina;statična nosilnost;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UL FS - Faculty of Mechanical Engineering
Publisher: [D. Višnjar]
UDC: 620.172.21:621.867.6(043.2)
COBISS: 246798083 Link will open in a new window
Views: 70
Downloads: 22
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Stress-strain analysis of the contact between a steel roller and an aluminium alloy profile, reinforced with steel strips
Secondary abstract: In this master thesis we deal with the stress-strain states that occur between a steel roller and a steel strip supported by an aluminium alloy profile. To determine the stress-strain states, numerical analyses were carried out using the finite element method. In the theoretical part, the mechanical properties of the used materials and the challenges of their combined use are presented, followed by Hertzian contact theory and the determination of the static load capacity of rolling elements according to the SIST ISO 14728-2:2020 standard. In the methodology chapter, the assumptions and the process of creating the numerical models are presented. The results include a presentation of the stress-strain states of the individual iterations of the structural optimization and considerations of the effects of design changes on load capacity. Finally, the conclusions summarize the results and findings and contain suggestions for further work.
Secondary keywords: master thesis;finite element method;rolling element;Hertz contact theory;cylinder-plane contact;static load rating;
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Study programme: 0
Thesis comment: Univ. Ljubljana, Fak. za strojništvo
Pages: XX, 66 str.
ID: 27211463
Recommended works:
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo