Abstract
V sestavku razvijam tezo, da je socialna diferenciacija in segmentacija v sodobnih družbah v funkciji individualizacije. Posameznik ni le objekt socialne diferenciacije, ampak tudi sam ustvarja socialne razlike ter jim dajepomen. Življenjski stili so tipični primeri razlik, ki ustvarjajo razlike. Obstajajo bolj na ravni socialnih pomenov in simbolne vrednosti kot naravni socialnih dejstev, ki podlegajo statističnim in podobnim empiričnim kategorizacijam. Zato kategoriziranje in opisovanje življenjskih stilov ni nekaj nevtralnega. Posredno vsebuje nov premislek glede socialne samouvrstitvetistih, ki podajajo takšno kategorizacijo, to je refleksijo o lastnih življenjskih stilih. Zastopam stališče, da lahko življenjsko stilske tipizacije socialno ovrednotimo šele z ozirom na historično in družbeno objektivizirane dimenzije v prostoru socialnih uvrščanj. Spekter življenjskih stilov je odvisen od tega, kako realna je izbirnost življenjskih orientacij instilov. Izbira življenjskih orientacij vključuje rizične odločitve, ki jih ne moremo povsem predvideti in nadzorovati. Posledica vsega tega je, da normalna biografija postaja izbrana, refleksivna, narejena (self-made) biografija. Kljub temu ta izbirnost biografije ni prostor svobode, temveč prejmesto družbeno narekovanih izbir.
Keywords
individualizacija;identiteta;moderna;Življenjski stili;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2002 |
Typology: |
1.01 - Original Scientific Article |
Organization: |
UL FDV - Faculty of Social Sciences |
UDC: |
316.6 |
COBISS: |
21349213
|
ISSN: |
0352-3608 |
Parent publication: |
Družboslovne razprave
|
Views: |
1440 |
Downloads: |
256 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
Differences that produce differences |
Secondary keywords: |
individualization;identity;modernity;Lifestyles; |
Type (COBISS): |
Not categorized |
Pages: |
str. 75-86 |
Volume: |
ǂLetn. ǂ18 |
Issue: |
ǂšt. ǂ39 |
Chronology: |
apr. 2002 |
Keywords (UDC): |
social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;social psychology;socialna psihologija; |
ID: |
36696 |