od starega k novemu
Abstract
Pričujoča monografija v teoretičnem delu predstavlja predšolsko vzgojo v luči sistema, terminologije na tem področju, zgodovinskega diskurza, Kurikuluma za vrtce in posebnih pedagoških načel Reggio Emilia. V zgodovini predšolske vzgoje zaznamo različne poglede na otroštvo in na vzgojo otrok, različne teoretske pristope, modele in organizacijske prakse. V svetu zanimanje za predšolsko vzgojo zlasti po letu 1960 izrazito narašča, predvsem zaradi povečanja števila zaposlenih mater, novih znanstvenih spoznanj in družbene skrbi za otrokov zdravstveni, socialni in intelektualni razvoj. Skozi zgodovinski diskurz prikazujemo nastanek pedagoške misli o pomenu predšolske vzgoje, utemeljujemo nastanek predšolskih institucij v svetu in pri nas, prikažemo in analiziramo različne teoretske, znanstvene in alternativne pedagoške pristope, ki so vplivali na razvoj področja predšolske vzgoje in na razvoj vrtcev. Nekoliko bolj smo se posvetili Kurikulumu za vrtce in posebnim pedagoškim načelom Reggio Emilia za predšolsko vzgojo. Prepričani smo, da je aktivno učenje otrok z upoštevanjem kulturnega konteksta tisto učenje, ki otroka motivira in mu s pomočjo interakcije z drugimi otroki in pomembnimi odraslimi v njegovem okolju omogoča kakovostno osebnostno rast.
Keywords
otroški vrtci;Reggio Emilia pedagoški koncept;zgodovina predšolske vzgoje;kurikulum za vrtce;projektno delo;načrtovanje življenja in dela;izvajanje;dnevna rutina;timsko delo vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice;evalvacija;sodelovanje z lokalno skupnostjo;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2012 |
Source: |
V Ljubljani |
Typology: |
2.01 - Scientific Monograph |
Organization: |
UL PEF - Faculty of Education |
Publisher: |
Pedagoška fakulteta |
UDC: |
373.2 |
COBISS: |
263042560
|
ISBN: |
978-961-253-095-2 |
Views: |
3586 |
Downloads: |
287 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary keywords: |
Predšolska vzgoja; |
File type: |
application/pdf |
Type (COBISS): |
Not categorized |
Pages: |
130 str. |
DOI: |
978-961-253-095-2 |
ID: |
8310793 |