diplomsko delo
Abstract
V diplomskem delu obravnavamo bralno značko za odrasle v Medobčinski splošni knjižnici Žalec, imenovano Savinjčani beremo. Branje je danes zaradi sodobnega načina življenja velikokrat postavljeno na stranski tir, še posebej pri odraslih, ki zaradi vse večjih zahtev na delovnem mestu in doma le-to zanemarjajo, zato je namen diplomskega dela spoznati bralne navade odraslih, predstaviti podatke o vključenosti odraslih v bralno značko za odrasle v Medobčinski splošni knjižnici Žalec, vzpodbuditi odrasle, da bi več brali in s tem razvijali bralno pismenost ter predstaviti vlogo knjižnice pri spodbujanju branja. V teoretičnem delu definiramo pojem in pomen bralne značke, njeno kulturno izročilo, predstavimo pobudnike oz. začetke ter organiziranost bralne značke, to je njene cilje in vlogo mentorja; opredelimo branje, predstavimo bralne cilje in motivacijo za branje; prav tako predstavimo in opredelimo branje za odrasle, motivacijo za branje, bralno pismenost ter vlogo knjižnice pri spodbujanju branja. Teoretični del smo podprli z empiričnim, v okviru katerega smo ugotavljali število udeležencev bralne značke za odrasle glede na spol; število knjig, ki jih slednji preberejo v času, ko poteka bralna značka za odrasle, neobvezno opredelitev glede zadovoljstva z izborom gradiva in potekom bralne značke, izbor slovenskih ali tujih avtorjev. Nato so nas zanimale želje in pripombe udeležencev bralne značke ter bralne spodbude za odrasle v Medobčinski splošni knjižnici Žalec. Prav tako nas je zanimala motiviranost udeležencev bralne značke za odrasle, dostopnost ponujene literature na bralnih seznamih ter bralna pismenost sodelujočih pri projektu Savinjčani beremo. Rezultati so pokazali, da ženske pogosteje sodelujejo pri bralni znački za odrasle kot moški, da se bralci samodejno v manjšem številu opredelijo v zvezi z zadovoljstvom z izborom gradiva oz. potekom bralne značke, da bralci raje izbirajo slovensko kot tujo literaturo, da v Medobčinski splošni knjižnici Žalec obstaja veliko bralnih spodbud za odrasle bralce, da so udeleženci bralne značke dobro motivirani, da je bila ponujena literatura na bralnih seznamih dostopna vsem udeležencem, da so sodelujoči pri projektu Savinjčani beremo bralno pismeni.
Keywords
diplomska dela;bralna značka;branje;odrasli;bralna pismenost;bralna motivacija;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2012 |
Typology: |
2.11 - Undergraduate Thesis |
Organization: |
UM FF - Faculty of Arts |
Publisher: |
[M. Hribaršek] |
UDC: |
028:811.163.6(043.2) |
COBISS: |
20620552
|
Views: |
1839 |
Downloads: |
189 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
ǂThe ǂreading badge for adults at Intermunicipial general library Žalec |
Secondary abstract: |
In the diploma we discuss reading badge for adults titled Savinjčani beremo in Intermunicipal general library Žalec. Due to many obligations, adult reading is nowadays not one of the most common activities. The purpose of the diploma is to become aware of adults reading habits, present data on participation of adults in reading badge for adults in Žalec library, stimulate them to read more and develop reading literacy, and to present the role of the library in stimulating reading. The theoretical part of the diploma defines the notion and meaning of the reading badge, its cultural tradition, organization, mentor's aims and role, motivation for reading; defines adult reading, reading literacy and library's role in encouraging reading. It is supported by the empirical part which presents the number of adult participants in the reading badge according to sex, number of books read in the time frame of the project, optional opinion on the choice of the books and the course of the project, selection of Slovene and foreign authors. We assess adult reading encouragements in Žalec library, motivation, availability of books and reading literacy of the participants. The results revealed women participate in the project more often than men, only a small number of readers automatically state their opinion on how satisfied they are with the choice of the books and the course of the reading badge, the readers choose Slovene literature rather than foreign, Žalec library encourages adult readers, the participants are well motivated, the offered literature is available to all the participants, and the participants possess reading literacy. ž |
Secondary keywords: |
reading;adult reading;reading literacy;reading motivation; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Type (COBISS): |
Undergraduate thesis |
Thesis comment: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti |
Pages: |
IV, 69. f, 25 f. pril. |
ID: |
8719964 |