Secondary abstract: |
Diplomsko delo Disleksija in učenje tujega jezika v osnovnih šolah predstavlja splošne težave pri učenju tujega jezika, pogojene z zelo specifično učno težavo - disleksijo. Večina težav, ki se pojavijo zaradi motnje, je prenosljivih iz enega v drugi jezik; namen te naloge je ugotoviti, kako disleksija vpliva na učenje tujega jezika (angleščine) v osnovnih šolah, kar postaja vedno bolj odprto vprašanje med znanstveniki in učitelji, ki so v neposrednem stiku z učenci. Glavni cilji magistrskega dela se navezujejo predvsem na povezovanje splošnih karakteristik disleksije in vpliv le-teh na učenje tujega jezika, pa tudi na prepoznavanje glavnih jezikovnih področij in sposobnosti, pri katerih dislektiki potrebujejo posebno pomoč, in ki jih je treba podrobneje raziskati. Posebna pozornost je namenjena iskanju rešitev, strategij in metod, ki bi pomagale učiteljem pri učenju otrok z disleksijo. V empiričnem delu razpravljam o rezultatih. Prav tako interpretiram anketni vprašalnik, ki so ga izpolnili učitelji tujega jezika, ter analiziram test, izveden med slovenskimi učenci, ki se učijo angleščino kot tuj jezik. Za pridobitev dodatnih podatkov je bilo izvedenih in analiziranih pet intervjujev z učiteljicami angleškega jezika: o njihovem znanju o disleksiji ter metodah, ki jih uporabljajo za pomoč dislektikom, da bi pri urah tujega jezika dosegle kar največ. |