diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Mario Milošević (Author), Andrej Sotlar (Mentor), Igor Zupančič (Co-mentor)

Abstract

Če država zanemarja prometno varnost na račun varčevanja, lahko posledično povzroči več dolgoročno negativnih posledic (npr. višji stroški sanacij) kot bi jih običajno. Obstajajo različne strategije in programi, ki naj bi realizirale začrtane prometno-varnostne cilje. Pristojni organi v Republiki Sloveniji (npr. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor) bi lahko postopno spremenili pristop do udeležencev v prometu tako, da jih začnejo obravnavati kot potencialne žrtve in ne kot delinkvente. Tudi mišljenje, da je raven prometne varnosti moč izboljšati pretežno z višjimi globami bi bilo bolje zamenjati s tistim, ki daje prednost inženirskim prijemom. Diplomska naloga vsebuje opis izbranih obstoječih fizičnih rešitev za povečanje cestne varnosti, statistične podatke, še posebej pa novost sistema »Air stinger« (v nadaljevanju »AIST«), ki je predstavljen kot ideja avtorja. Gre za fizični ukrep, ki se ga lahko namesti ob cestišče kriznega odseka oz. na točki, kjer prihaja do problema (npr. ukrep zmanjšanja hitrosti, napačni uvozi na vozni pas itd.). Deluje tako, da primarni del sistema zazna izbrano vozilo (na senzorno-zaznavni zanki DRSC - sistema kratkega dosega) in sproži ustavljanje vozila v najkrajšem časovnem in varnem načinu. Sekundarni del sistema vsebuje napravo (kompresor), ki napolni in nato potisne prilagodljiv material direktno med cestišče in vozilo tako, da zavira ter se izogiba hujšim posledicam morebitnega trka vozila v odbojno ograjo. Naloga predstavlja načrt izdelave varnostnega sistema »AIST« in možno uporabo ter ugotavlja slabosti in prednosti z izvedbo skupinskega testa (HAZOP metoda). Slovenija, kot članica Evropske unije, mora v prihodnosti doseči določeno standardizacijo in novosti za dvig prometne varnosti in učinkovitejšega delovanja prometnega sistema na področju inteligentnih transportnih tehnologij (projekt KAREN in FRAME-NET). Kombinacija vseh naštetih strategij in projektov ter novosti so bile upoštevane in vključene tudi v obravnavi »AIST« projekt.

Keywords

promet;varnost;prometna varnost;tehnična sredstva;varnostni sistemi;diplomske naloge;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.11 - Undergraduate Thesis
Organization: UM FVV - Faculty of Criminal Justice
Publisher: M. Milošević]
UDC: 656.1:351.811(043.2)
COBISS: 2867946 Link will open in a new window
Views: 1142
Downloads: 85
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary abstract: If country neglects traffic security due to financial savings, the long-term destructive consequences could occur (exp. higher expenses) in comparison to take it into account. There are many various strategies and projects which allegedly should realize outlined traffic security goals. In the Republic of Slovenia, executives with their own accountability (as Ministry of infrastructure and spatial planning) should (progressively) begin to approach to road users as potential victims and not as potential delinquents. Also, a repressive mentality should be changed with engineering tacking. Final thesis includes chosen physical solutions to increase traffic security level, statistic data, especially it describes the new concept »Air stinger« (in the following text “AIST”) system as personal idea. The solution is a physical measure and could be described as device, installed on a problematic road section (on the exact critical spot). Device is constructed of two parts, primary and secondary. Primary part, which includes sensor loop device (such as DRSC – Direct Radar Scope Camera) automatically distinguishes and transfers data about improper movements during observation. Secondary part includes compression which fills adaptable material between road and vehicle which enables to stop the car and simultaneously avoid potential crash. Through HAZOP method of evaluation is going to be presented what are potential advantages and disadvantages. Slovenia, as a member of EU has to obey particular standardization in the topic of traffic security, traffic flow etc. EU has important document to help their partner countries to improve on traffic safety (project KAREN and FRAME-NET). All the mentioned topics above were briefly combined, with consideration of potential elaborations in a future for the “AIST” project.
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Bachelor thesis/paper
Embargo end date (OpenAIRE): 2017-09-09
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana
Pages: 66 str.
ID: 8730172
Recommended works:
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
, diplomsko delo visokošolskega študija
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
, no subtitle data available