magistrsko delo
Darja Andrejčič (Author), Marija Petek (Mentor)

Abstract

Ena izmed ključnih dejavnosti vsake šolske knjižnice je promocija kakovostne literature za otroke in mladino, da se le-ta v množici manj ali celo nekakovostne ne bi izgubila. Kakovost književnih del ima za otroke in odraščajočo mladino velik pomen, saj morajo šolske knjižnice opravljati tudi svojo vzgojno vlogo, izvajati kakovostno knjižno in s tem povezano književno (literarno) vzgojo ter mladim bralcem nevsiljivo pomagati pri oblikovanju njihovih bralnih navad in knjižnega okusa. Eden izmed načinov, s katerim si pri tem pomagajo, je pripravljanje priporočilnih seznamov knjig. Na področju oblikovanja priporočilnih in preglednih seznamov sicer ogromno delo opravi Pionirska - center za mladinsko književnost in knjižničarstvo, vendar pa so njihovi seznami za potrebe uporabnikov šolskih knjižnic preobsežni. V šolskih knjižnicah tudi ob opori seznamov Pionirske oblikujejo krajše sezname priporočenih knjig, prilagojene gradivu, ki ga imajo knjižnice v svojih zbirkah in si jih uporabnik lahko hitro pregleda ter si literaturo dejansko izposodi. Napotkov, ki bi bili zaposlenim v pomoč pri sestavljanju tovrstnih seznamov, praktično ne najdemo nikjer. V februarju 2013 je bila tako med naključno izbranimi slovenskimi šolskimi knjižničarji in učenci tretjega triletja osnovnih šol izvedena raziskava, na podlagi katere smo uspeli oblikovati kar precej uporabnih teoretičnih napotkov, ki jih bodo sodelujoči pri pripravi seznamov lahko upoštevali tudi v praksi in si tako olajšali delo pri pripravljanju njihovih internih priporočilnih seznamih knjig.

Keywords

mladinska literatura;branje;bralne navade;motivacija;bralna kultura;priporočilni seznami;delo z bralci;svetovanje bralcem;promocija branja;ankete;knjižna vzgoja;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UL FF - Faculty of Arts
Publisher: [D. Andrejčič]
UDC: 027.8(083.81):028.8(043)
COBISS: 52292194 Link will open in a new window
Views: 1318
Downloads: 411
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary abstract: One of the many key activities of every school library is promoting quality literature for both children and adolescents. This ensures it from getting lost in the clutter of inferior quality literature. Quality literature plays an important role in the development of children and young people, thus school libraries must fullfill their educational role by providing a quality library in turn for a sophisticated literary upbringing for young readers. Furthermore, a good school library should obtrusively aid its young readers indeveloping their reading habits and literary tastes. One of the methods of achieving this goal is by preparing book lists of recommended literature. The Pioneer centre for youth literature and bibliography plays a major role in the preparation of such lists. However, such lists are found to be too vast and broad for the needs of school libraries. Therefore, school libraries with the help of the Pioneer list create shorter book lists adapted to the material in their own collections, enabling the users a quick overview and possibility to actually use the literature. Guidelines, which could aid librarians in creating such lists, practically do not exist. In February 2013, research was carried out amongst randomly chosen Slovenian school libraries and primary school pupils from grades 13-15. Based on these results,useful theoretical guidelines have been developed, which will enable, in practice, Slovenian school librarians to prepare internal recommended book lists more easily and efficiently.
Secondary keywords: Šolske knjižnice;Magistrske naloge;Literatura;
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Thesis comment: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo
Pages: 94 f.
ID: 8889965