Secondary abstract: |
Imerzivna metoda je obravnavana kot nov koncept v likovnem izobraževanju, ki bolj ustreza potrebam dijakov v trenutni postindustrijski družbi. Izhaja iz naslednjih postavk: 1) interakcija z likovno kulturo; 2) spodbujanje razumevanja sodobne umetnosti (kot integralni del likovne kulture); 3) implementiranje strategij in procesov prevladujočih tendenc v sodobni umetnosti (umetnost novih medijev in relacijska umetnost) s ciljem uvedbe ustvarjalnih procesov, ki poudarjajo izražanje posameznikovih misli in čustev ter komuniciranje z okoljem. Metoda omogoča transfer ustvarjalnih procesov s področja umetnosti na proces samostojnega ustvarjanja učencev. To se zgodi s pomočjo mediacije algoritemske sheme, ki omogoči študentom, da prevzamejo poti reševanja problemov, izražajo misli in emocije, razvijajo ideje in jih prenesejo v oblike, medije in v materiale. Metoda uporablja transfer v razredu, terapevtski vidik umetnosti in »stanje toka« ter estetsko in imerzivno izkušnjo. To je stanje, ki vodi k sublimitivnim učinkom ustvarjanja (identifikacija s tistim, kar je bilo izraženo) pa tudi k samorealizaciji. Imerzivna metoda uči posameznika, da poveže vsebino, socialne odnose in umetniško delo v celoto, v kateri živi kot posameznik. Prevzeto je implementirano na kritičen način glede na posameznikovo okolje prek analiz, estetskih posegov ter ekološke in socialno zavedne inkluzije v življenje skupnosti. Učenci pridobijo bistvene metakompetence, procese ustvarjalnega razmišljanja. |