Sonja Vuk (Author), Tonka Tacol (Author), Janez Vogrinc (Author)

Abstract

Adoption of the creative process according to the immersive method

Keywords

art education;secondary education;

Data

Language: English
Year of publishing:
Typology: 1.01 - Original Scientific Article
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: University of Ljubljana, Faculty of Education
UDC: 37.091.3:7
COBISS: 10769993 Link will open in a new window
ISSN: 1855-9719
Parent publication: CEPS journal
Views: 773
Downloads: 122
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Slovenian
Secondary title: Uvedba ustvarjalnega procesa po imerzivni metodi
Secondary abstract: Imerzivna metoda je obravnavana kot nov koncept v likovnem izobraževanju, ki bolj ustreza potrebam dijakov v trenutni postindustrijski družbi. Izhaja iz naslednjih postavk: 1) interakcija z likovno kulturo; 2) spodbujanje razumevanja sodobne umetnosti (kot integralni del likovne kulture); 3) implementiranje strategij in procesov prevladujočih tendenc v sodobni umetnosti (umetnost novih medijev in relacijska umetnost) s ciljem uvedbe ustvarjalnih procesov, ki poudarjajo izražanje posameznikovih misli in čustev ter komuniciranje z okoljem. Metoda omogoča transfer ustvarjalnih procesov s področja umetnosti na proces samostojnega ustvarjanja učencev. To se zgodi s pomočjo mediacije algoritemske sheme, ki omogoči študentom, da prevzamejo poti reševanja problemov, izražajo misli in emocije, razvijajo ideje in jih prenesejo v oblike, medije in v materiale. Metoda uporablja transfer v razredu, terapevtski vidik umetnosti in »stanje toka« ter estetsko in imerzivno izkušnjo. To je stanje, ki vodi k sublimitivnim učinkom ustvarjanja (identifikacija s tistim, kar je bilo izraženo) pa tudi k samorealizaciji. Imerzivna metoda uči posameznika, da poveže vsebino, socialne odnose in umetniško delo v celoto, v kateri živi kot posameznik. Prevzeto je implementirano na kritičen način glede na posameznikovo okolje prek analiz, estetskih posegov ter ekološke in socialno zavedne inkluzije v življenje skupnosti. Učenci pridobijo bistvene metakompetence, procese ustvarjalnega razmišljanja.
Secondary keywords: likovna vzgoja;ustvarjalnost;metodika;učne metode;imerzivna metoda;srednje šole;art education;secondary education;srednješolski pouk;
URN: URN:NBN:SI
File type: application/pdf
Type (COBISS): Not categorized
Pages: str. 51-71
Volume: ǂVol. ǂ5
Issue: ǂno. ǂ3
Chronology: 2015
DOI: 10.26529/cepsj.127
ID: 9062162
Recommended works:
, diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management kadrovsko-izobraževalnih sistemov
, no subtitle data available