magistrsko delo Kadrovski management, Splošni kadrovski management
Barbara Vrhovnik (Author), Goran Vukovič (Mentor), Anja Žnidaršič (Co-mentor)

Abstract

V malih družinskih podjetjih, kjer se racionalni poslovni sistem prepleta s čustvenim družinskim sistemom, je vodenje bolj zahtevno kot v večjih podjetjih, kjer velikost pogojuje jasno razmejitev funkcij in odgovornosti. V družinskih podjetjih je ustanovitelj podjetja običajno tudi v vlogi vodje. Zato mora imeti vrsto managerskih kompetenc, ki pa jih večina sedanjih družinskih podjetnikov v okviru formalnega izobraževanja ni pridobila. V teoretičnem delu naloge smo proučili značilnosti družinskih podjetij ter področje managementa, vodenja in kompetenc. Predstavili smo tudi pomembnost prepletanja managerskih in vodstvenih kompetenc. Bolj kot so pri posamezniku lastnosti obeh vlog v ravnovesju, bolj uspešen je lahko na vodstvenem položaju. V empiričnem delu naloge smo poleg nekaterih socio-demografskih podatkov o anketiranih podjetnikih in njihovih podjetjih preverjali tudi delež družinskih podjetij v skladu z definicijo družinskega podjetja, opredeljeno v magistrski nalogi. Ugotovili smo, da je med mikro, malimi in srednje velikimi podjetji 48,4 % družinskih podjetij, ki na ključnih delovnih mestih večinoma zaposlujejo družinske člane. V dveh najobsežnejših vprašanjih, v katerih so anketiranci ocenjevali posamezne kompetence iz predlaganega kompetenčnega profila, smo sicer ugotovili določene razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji v obvladovanju kompetenc in zaznavanju pomembnosti kompetenc, vendar pa nismo uspeli dokazati, da so te razlike statistično značilne. Pokazale pa so se statistično značilne razlike, ko smo v družinskih podjetjih primerjali obvladovanje in pomembnost kompetenc za vodenje. Rezultati kažejo, da v družinskih podjetjih lastniki – managerji ne obvladujejo kompetenc za vodenje v obsegu, kot bi si želeli. Na podlagi izsledkov raziskave smo ugotovili, da v teoretičnem delu magistrske naloge oblikovani kompetenčni profil lahko v celoti predlagamo kot kompetenčni profil vodje družinskega podjetja. V družinskih podjetjih lahko uporabijo kompetenčni profil kot orodje za presojo lastnih vodstvenih kompetenc ali kompetenc vodstvenega kadra v podjetju. Poslovanje družinskih podjetij bo uspešnejše, če bodo sistematično in kontinuirano skrbeli za razvoj vodstvenih kompetenc. Vodstvene kompetence, ki bi jih želeli okrepiti, lahko izboljšajo z izobraževanjem in usposabljanjem, mentorstvom, specialističnim svetovanjem in spoznavanjem dobrih praks. Kompetenčni profil lahko podjetniki uporabijo tudi kot orodje za oblikovanje individualnih programov usposabljanja v procesu priprave naslednikov za prevzem družinskega podjetja. Tako bodo uspešnejši tudi prenosi družinskih podjetij na mlajšo generacijo.

Keywords

družinsko podjetje;management;vodenje;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UM FOV - Faculty of Organizational Sciences
Publisher: [B. Vrhovnik]
UDC: 005
COBISS: 7784979 Link will open in a new window
Views: 1693
Downloads: 198
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Competencies for Managing Family Business
Secondary abstract: In small family business where a rational business system is intertwined with an emotional family system, the management is more demanding than in bigger companies where their size calls for a clear division between functions and competencies. The founder of a family-owned enterprise is usually also the manager. Therefore, a number of managerial competencies are needed which were not obtained as part of formal education by most of the current family entrepreneurs. The features of family business are explored in the theoretical part of the thesis focusing on their management, leadership and competencies. The final chapter on management and leadership focuses on the importance of intertwinement between managerial and leadership competencies. The better the balance between the two roles in an individual, the more successful they can be in their leadership position. Apart from presenting some socio-demographic data on the surveyed entrepreneurs and their companies, the empirical part of the thesis also verifies the share of family businesses according to our definition of a family business. It was found that among small and medium-sized enterprises there are 48,4% of family companies that predominantly employ family members in key positions. Based on the results of the survey, we concluded that our competence model created in the theoretical part of the thesis can be without changes proposed as a competence profile of a family business manager. This competence profile can be used by family businesses in order to assess their own managerial competencies or those of managerial staff within their company. Family business will be more successful if the development of leadership competencies is systematic and continuous. Leadership competencies can be strengthened by education and training, mentorship, specialist consultancy and learning new practices. The competence profile can also be used by entrepreneurs as a tool to set up individualized training programs in the process of family business transfer to successors. In this way the changeover of company ownership to a younger generation can be more successful as well.
Secondary keywords: family business;management;leadership;competencies;learning organization;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Master's thesis
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede
Pages: 136 str., [13] str. pril.
ID: 9167021
Recommended works:
, magistrsko delo Kadrovski management, Splošni kadrovski management
, zaključna strokovna naloga visoke poslovne šole
, zaključna strokovna naloga visoke poslovne šole
, delo diplomskega seminarja
, magistrsko delo Kadrovski management, Splošni kadrovski management