diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Organizacija in management poslovnih in delovnih sistemov
Abstract
Vzdrževanje ima pomembno vlogo v vsaki organizaciji, saj v zadnjem času vse več podjetij stremi k zmanjšanju stroškov, večji efektivnosti, manjšim zastojem. Manjši stroški pa prispevajo k lažjemu preživetju vsakega podjetja. Da bi podjetja povečala svoj poslovni uspeh, se po določenem času spremeni organizacijska struktura vzdrževanja. Strategije vzdrževanja so potrebne tudi zato, ker imajo stroški, kakovost in potrebe strank velik vpliv na končni produkt in s tem vpliv na samo uspešnost poslovanja podjetja.
V diplomskem delu je prikazana študija primera organizacije vzdrževanja v proizvodnem podjetju in reorganizacije le tega. Podatke smo pridobili iz internega gradiva podjetja, študijem dokumentacije in sestankov z odgovornimi v podjetju.
Namen diplomskega dela je prikaz dejanskega primera organizacije, ki ima pomanjkljivosti na področju vzdrževanja. Prikazano je dejansko stanje in stanje po reorganizaciji, ki smo jo naredili na podlagi izkušenj, pridobljenih iz praktičnega izobraževanja. Prav tako pa je prikazan stroškovni vidik stanj pred reorganizacijo in po njej.
Namen diplomskega dela je prikaz dejanskega primera organizacije, ki ima pomanjkljivosti na področju vzdrževanja. Prikazano je dejansko stanje in stanje po reorganizaciji, ki smo jo naredili na podlagi izkušenj, pridobljenih iz praktičnega izobraževanja. Prav tako pa je prikazan stroškovni vidik stanj pred reorganizacijo in po njej.
Rezultati izvedene študije primera kažejo na to, da reorganizacija prinaša dejanski prihranek iz naslova plač na letni ravni, in sicer ta prihranek znaša približno 312.000 evrov. Poleg tega smo ugotovili, da z reorganizacijo izboljšamo razporeditev že zaposlene delovne sile in tako zmanjšamo najemanje zunanjih izvajalcev. Dosežemo pa tudi to, da lahko zaposleni, ki imajo določeno vlogo pri vzdrževanju, le- to uspešno opravljajo in na ta način njihovo delo ni v zaostanku. Tako zmanjšamo tudi število nadur, ki nastanejo zaradi tega v popoldanskih in večernih urah. Taka razporeditev organizacije je v našem primeru nastala predvsem zaradi zahtev in pričakovanj top managementa, ki vedno gleda samo na to, kakšne so končno številke stroškov oziroma za koliko so se te številke zmanjšale v primerjavi s prejšnjim letom. Celoten sistem organizacije vzdrževanja bi moral izhajati iz dejanskega stanja, prenos prakse v teorijo in po načinu teorija–praksa.
Keywords
vzdrževanje na podlagi zanesljivosti;celovito produktivno vzdrževanje;management vzdrževanja;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2016 |
Typology: |
2.11 - Undergraduate Thesis |
Organization: |
UM FOV - Faculty of Organizational Sciences |
Publisher: |
[S. Zakrajšek] |
UDC: |
658.5 |
COBISS: |
7821843
|
Views: |
1310 |
Downloads: |
175 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
THE analysis of the maintenance process in the company Acroni d.o.o. |
Secondary abstract: |
Maintenance plays an important role in every organization because these days more and more companies strive towards reducing the expenses, greater efficiency and fewer delays. Lower expenses contribute to the easier survival of each company. For a company to increase its success the organizational structure of the maintenance must be changed after a certain time. The strategies of the maintenance are also necessary because the expenses, the quality and the needs of the costumers have a huge influence on the final product and with that on the success of the company.
In this thesis we study an example of the organization of the maintenance in a production company and its reorganization. The information was gathered from the company’s internet data, by studying the documentation and from our meetings with the company’s representatives.
The purpose of the thesis is to show an actual example of an organization that has flaws in the field of maintenance. We show the actual state of affairs pre and post the reorganization which we have based on the experience we have gained through practical education. We also show the expenses pre and post the reorganization.
The results of the study show that reorganization saves money from the wages on yearly bases. The savings amount to approximately 312.000 euros. In addition we found that with the reorganization we improve the distribution of the already existing workforce and thus reduce the hiring of various outside contractors. We also accomplish that the employees with a certain role in the maintenance perform their respective jobs successfully and thus there are no delays. With that we also reduce the overtime during the afternoon and in the evening. In our case this organization was necessary mainly because of the demands and expectations of the top management who are only concerned with the final figures of the expenses and the reduction of these figures when compared to the previous year. The whole system of the organization of the maintenance should be derived from the actual state of affairs, the transfer from theory to practice and from the theory-practice method. |
Secondary keywords: |
maintenance on the basis of reliability;wholesome productive maintenance;management maintenance;reorganization of maintenance;importance of maintenance; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Type (COBISS): |
Bachelor thesis/paper |
Thesis comment: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
Pages: |
53 f. |
ID: |
9170170 |