diplomsko delo
Niko Rakušček (Author), Samo Bobek (Mentor)

Abstract

Strategija je dolgoročna usmeritev organizacije, s ciljem doseči prednost pred tekmeci preko učinkovitega razporejanja resursov v kompleksnem okolju. Na podlagi tega se z učinkovito strategijo zadovoljijo potrebe trgov in uresničijo pričakovanja delničarjev. Temeljna naloga stratega je torej, da razume in se uspešno spoprijema s konkurenco. Potrošniki danes zahtevajo visoko kvaliteto izdelkov in storitev. Eden izmed temeljev upravljanja kvalitete v strateško naravnani organizaciji je merjenje uspešnosti poslovanja. Sistem merjenja poleg samih meritev zahteva tudi definiranje in razumevaje metrik, zbiranje in analiziranje pridobljenih podatkov, na podlagi tega pa postavljanje prioritet in izvajanje primernih akcij, ki vodijo v izboljšave. Sodobne okoliščine poslovanja zahtevajo nov način razmišljanja, s tem pa vpeljavo nefinančnih kazalnikov. Po razpravah različnih strokovnjakov inštituta Nolan Norton in privatnega sektorja je nastal sistem merjenja, ki so ga poimenovali Uravnoteženi sistem kazalnikov in je razdeljen na štiri ločene vidike: - Finančni vidik - Vidik poslovanja s strankami - Vidik notranjih poslovnih procesov - Vidik učenja in rasti Uravnoteženi sistem kazalnikov zajema ravnotežje med: - kratkoročnimi in dolgoročnimi cilji, - finančnimi in nefinančnimi kazalniki, - kazalniki z zamikom in vnaprejšnjimi kazalniki, - zunanjimi in notranjimi vidiki uspešnosti. Uravnoteženi sistem kazalnikov se je hitro izkazal za veliko več kot le sistem za merjenje uspešnosti poslovanja. Inovativni managerji so ga začeli uporabljati kot sredstvo za udejanjanje in izvajanje strategije. Tako se je uravnoteženi sistem kazalnikov razvil iz izboljšanega sistema merjenja poslovanja v ključni sistem managementa. Po Ložarjevi raziskavi so v zadnjih letih največje izboljšave pri nas prinesla managerska orodja kot so to uravnoteženi sistem kazalnikov, lean manufacturing, šest sigma model. Poglavitni težavi, s katerimi se srečujejo naša podjetja je preveč nasplošno uveden sistem kazalnikov in predvsem premalo kvalitetno podprt z informatiko. V praksi se pogosto dogaja, da ima podjetje že uveden sistem kazalnikov, ki ga pa je treba precej korigirati, zaradi preveč nasplošno podanih meril. Te ugotovitve napeljujejo na misel, da bi podjetja morala identificirati ključne kazalnike uspešnosti za svoje poslovanje. Parmenter definira ključne kazalnike uspešnosti kot paleto metrik, ki se fokusirajo na tiste aspekte organizacijske uspešnosti, ki so najbolj pomembni za sedanji in prihodnji uspeh. Ključni kazalniki uspešnosti so torej kvantificirane metrike, ki odsevajo najpomembnejše dejavnike uspešnosti v organizaciji. Ustrezna informacijska podpora vseh notranjih procesov je za organizacijo nujna, saj podpira kvalitetno in učinkovito izvajanje procesov ter ustrezno podatkovno podlago za podporo uravnoteženemu sistemu kazalnikov. Idealna programska rešitev bi podjetju omogočila, da iz seznama kazalnikov izbere nabor ključnih kazalnikov uspešnosti, ki bi čim bolj celovito podpirali uresničevanje strategije, zraven tega pa bi podjetju olajšala še izbor in spremljanje ključnih kazalnikov.

Keywords

poslovna informatika;informacijska tehnologija;rešitve;upravljanje;strategija;uspešnost poslovanja;kazalniki;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Source: Maribor
Typology: 2.11 - Undergraduate Thesis
Organization: UM EPF - Faculty of Economics and Business
Publisher: [N. Rakušček]
UDC: 004:005.7
COBISS: 11246876 Link will open in a new window
Views: 1797
Downloads: 229
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Information systems for business performance management
Secondary abstract: Strategy is long-term direction of an organization that aims to achieve advantage over competitors, trough effective allocation of resources in complex environment. Basic task of management is to understand environment, competition and the ability to form strategies that enable organization to meet the demands of markets and shareholders. Costumers demand high quality products and services. Performance measurement of business processes is one of the key aspects of quality management. Tasks of measurement system are to measure, define and understand the metrics and also to gather and analyze the business data. Such gained knowledge is very important since it is the basis for priority setting and for taking proper action that leads to improvements. Non-financial measures became essential part of performance measurement systems because modern business environment demands it. Nolan Norton institute members in cooperation with business experts came up with an idea of Balanced Scorecard that divides business performance indicators in four different perspectives: - Financial - Costumer - Internal processes - Learning and growth Balanced Scorecard reflects a balance between: - Short-term and long-term goals - Financial and non-financial indicators - Lag and lead indicators - Internal and external success factors Balanced scorecard was proven to be much more than performance measurement system and quickly became a key part of a management system. Innovative managers started to use balanced scorecard as a tool for realization and implementation of strategy. Ložar's research of Slovenian organizations came to conclusion, that most improvements were results either of Balanced scorecard, six sigma or lean manufacturing models. Basic problems of Slovenian organizations are too broadly viewed balanced scorecard and insufficient or outdated information technology. Measurement criteria of business processes are often too broad and need a lot of redefining. Thus understanding of key performance indicators is crucial. Parmenter defines key performance indicators as a range of metrics that reflect the most important aspects of organization's present and future success. Key performance indicators are quantified metrics that represents organization's critical success factors. Appropriate information technology support of all internal processes is a must for today's organizations. It enables successful implementation of processes and sufficient information base to feed the balanced scorecard. Ideal computer application supports comprehensive business activity monitoring - it enables organization to choose and to monitor any key performance indicators that support realization of the strategy.
Secondary keywords: strategy;information technology solutions;performance management;balanced scorecard;key performance indicators;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Undergraduate thesis
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Pages: 64 str.
Keywords (UDC): science and knowledge;organization;computer science;information;documentation;librarianship;institutions;publications;znanost in znanje;organizacije;informacije;dokumentacija;bibliotekarstvo;institucije;publikacije;prolegomena;fundamentals of knowledge and culture;propaedeutics;prolegomena;splošne osnove znanosti in kulture;computer science and technology;computing;data processing;računalniška znanost in tehnologija;računalništvo;obdelava podatkov;science and knowledge;organization;computer science;information;documentation;librarianship;institutions;publications;znanost in znanje;organizacije;informacije;dokumentacija;bibliotekarstvo;institucije;publikacije;prolegomena;fundamentals of knowledge and culture;propaedeutics;prolegomena;splošne osnove znanosti in kulture;management;menedžment;organizational management (om);organizacijski menedžment (om);organizacija poslovanja;
ID: 995824
Recommended works:
, spremembe v družbeni interaktivnosti
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija