diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Iztok Prosenc (Avtor), Vida Kampuš Trop (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo najprej prikazuje teoretična izhodišča franšiznega načina poslovanja, katera smo zasledili v strokovni literaturi. V nadaljevanju teoretična dognanja primerjamo z razvojem in položajem franšizinga v Poslovnem sistemu Mercator d.d.. Ugotavljamo, da ima Mercatorjev franšizni sistem pomembno vlogo na področju franšiznih sistemov v Sloveniji. V raziskovalnem delu diplomske naloge smo potrdili vse tri zastavljene hipoteze, ki so: - Franšizing prinaša dobiček Mercatorju - Uporaba franšizinga je koristna za pokrivanje sivih lis - Franšizing prinaša koristi prejemnikom franšize, ki odtehtajo zahtevane licenčnine Z vključitvijo franšizijev v Mercatorjev franšizni sistem si Mercator d.d. zagotavlja tudi pomemben segment kupcev za grosistično dejavnost, saj franšiziji z svojimi nabavami blaga od franšizorja zagotavljajo večjo realizacijo nabav Mercatorja pri svojih dobaviteljih, s tem pa pri njih dosega ugodnejše nabavne pogoje, ki se v omejenem obsegu prenašajo tudi na franšizije. Tako Mercatorju, kot tudi franšizijem, se na ta način izboljšuje konkurenčnost, ki pomembno vpliva na uspešnost poslovanja in ustvarjen dobiček. Z vključitvijo franšizijev v Mercatorjev franšizni sistem Mercator d.d. brez večjih finančnih vlaganj širi svojo franšizno mrežo na območja, kjer ni prisoten z lastnimi enotami. Veliko prodajaln, ki sedaj bolj ali manj uspešno poslujejo kot Mercatorjeve franšizne enote, ob samostojnem poslovanju ne bi bilo več na trgu. Tako kot vsak franšizni sistem ima tudi Mercatorjev nekaj pomanjkljivosti, vendar pa njegove prednosti zanesljivo odtehtajo pomanjkljivosti.

Ključne besede

franšizing;franšizij;franšizor;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Kranj
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Založnik: [I. Prosenc]
UDK: 334.76
COBISS: 6632979 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2840
Št. prenosov: 344
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: FRANCHISING - OPPORTUNITY FOR GROWTH OF ENTERPRISES
Sekundarni povzetek: This work purposes to discuss the theoretical adaption of the Franchise Business Model and compare the theoretical models, for which a literature review has been conducted, with the development and inclusion of franchising in the Business Model of Mercator Plc. The franchising model as practiced by Mercator Plc. plays and important role in the area of franchising in the Republic of Slovenia. This work puropses to prove all current hypothesis: - Franchising ensure profit for Mercator Plc. - The use of franchising is useful for black spots - Franchising is useful for for the franchisee, who wishes to offset licencing costs The inclusion of franchisees in Mercator's franchising model ensures an important segment of buyers for the gross concern as the range of products available to the franchise-holder increases the product range available, driving demand which in turn ensures more reasonable product acquisition conditions. In this way, franchising is and important tool in competitivness of the company and a valuable aid in increasing profit. Inclusion in Mercators franchising model ensures a presence for franchisees in markets where they previously had a low or decreasing market share, without the need for heavy financial investment. A number of previously independent sales points which now operate quite sucessfully as franchise units under Mercator's franchising model would otherwise no longer transact business. As with all franchising models, that of Mercator Plc., certainly has some deficiencies. These are however, outweighed by the advantages.
Sekundarne ključne besede: - franchising - franchisee - franchiser - franchise contract - company development;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede
Strani: 65 f.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;economics;economic science;ekonomija;ekonomske vede;forms of organization and cooperation in the economy;oblike organiziranja in sodelovanja v gospodarstvu;
ID: 1001423
Priporočena dela:
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
, ni podatka o podnaslovu
, primer podjetja X d.o.o.