diplomsko delo
Sašo Berić (Avtor), Matjaž Hriberšek (Mentor), Breda Kegl (Mentor)

Povzetek

Računalniška dinamika tekočin predstavlja učinkovito orodje pri iskanju izboljšav na področju motorjev z notranjim zgorevanjem. Razvoj komercialnega programa FIRE, ki temelji na metodi končnih prostornin, poteka v smeri razvijanja in dodajanja novih modelov, ki upoštevajo nove formule za natančnejši izračun. Te naprednejše modele bi bilo smiselno ponuditi uporabnikom kot privzete parametre za podobne industrijske simulacije. V okviru naloge je prikazana študija posameznih modelnih konstant različnih emisijskih modelov za oceno emisij saj na primeru AVL-ovega raziskovalnega Dizel motorja FM530, in sicer za 5 različnih ESC (European Stationary Cycle) obratovalnih režimov, za katere obstajajo meritve tlaka in emisij. Študija je pokazala, da se s spremembo posameznih parametrov in s starimi nastavitvami ni mogoče približati eksperimentalnim vrednostim.

Ključne besede

računalniška dinamika tekočin;modeli zgorevanja;emisijski modeli;tvorba saj;radiacijska korekcija;ESC;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [S. Berić]
UDK: 621.436.019:536(043.2)
COBISS: 14639894 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2162
Št. prenosov: 197
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Numerical analysis of emission model influence factor in diesel engine
Sekundarni povzetek: Computational fluid dynamics represents an effective tool in the search for improvements in internal combustion engines. FIRE commercial development program based on finite volume, takes place in a context of evolving and adding new models to reflect the new formula for accurate calculation. These advanced models would be appropriate to offer users a similar default parameters for industrial simulation. The study shows the functions of each model constants of the various emission models to estimate emissions as the case AVL Diesel Engine Research FM530 by 5 different ESC (European Stationary Cycle) operating regimes for which there is pressure and emission measurements. The study showed that the change of the parameters and the old configuration can not be closer to experimental values.
Sekundarne ključne besede: computational fluid dynamics;combustion models;emission models;radiation correction;the European Stationary Cycle;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo
Strani: XI, 53 f.
Ključne besede (UDK): applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;engineering;technology in general;inženirstvo;tehnologija na splošno;mechanical engineering in general;nuclear technology;electrical engineering;machinery;strojništvo;heat engines (except steam engines);toplotni pogonski stroji (razen parnih);mathematics;natural sciences;naravoslovne vede;matematika;physics;fizika;heat;thermodynamics;statistical physics;termodinamika;toplota;statistična fizika;
ID: 1012888
Priporočena dela:
, (zapiski predavanj)
, za bolj udobno in dinamično vožnjo ter nižjo porabo goriva in zmanjšanje emisije CO2