Franc Gosak (Avtor), Milena Ivanuš-Grmek (Avtor), Branka Čagran (Avtor)

Povzetek

Članek predstavlja odnos osnovnošolskih strokovnih delavcev do evalvacije in samoevalvacije ter njihovo dejansko izvedbo na šolah. V prvem delu članka opredelimo vrste, vidike in ravni evalvacij. Obravnavamo odnose med evalvatorji in evalviranimi ter dejavnike in rezultate samoevalvacije. V drugem delu so prikazani rezultati raziskave, ki kažejo, da se na šolah vsa področja evalvirajo v manjši meri, kot se strokovnim delavcem zdijo pomembna, sicer strokovni delavci večinsko izražajo pozitivno stališče do evalvacije; inšpekcijskemu pregledu kot elementu evalvacije šole pa pripisujejo najmanjši pomen. Učitelji, ki delajo v oddelkih podaljšanega bivanja, imajo izmed vseh strokovnih delavcev do evalvacije najmanj pozitivno stališče.

Ključne besede

evalvacija;samoevalvacija;kakovost;dosežki;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 373.3:005.585
COBISS: 22353416 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 1785
Št. prenosov: 236
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Evaluation and self-evaluation in basic school
Sekundarni povzetek: This article presents the attitude primary education professionals demonstrate towards evaluation and self-evaluation and their actual implementation in schools. In the first part of the article we define the types, aspects and levels of evaluation. We cover the relations between evaluators and the evaluated, as well as factors and results of self-evaluation. The second part of the article presents research results, which reveal that in schools all areas are evaluated to a lesser extent than the professional staff deem them important, and that they mostly express a positive attitude towards evaluation. They see the inspection review as the least important element of school evaluation. Among all education professionals, teachers working in afters-school classes have the least positive attitude towards evaluation.
Sekundarne ključne besede: evaluation;self-evaluation;quality;achievements;Osnovnošolsko izobraževanje;Osnovnošolski učitelji;Vrednotenje izobraževanja;Učinkovitost učiteljev;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 89-102
Letnik: ǂLetn. ǂ9
Zvezek: ǂšt. ǂ3
Čas izdaje: jun. 2016
ID: 10865460