Darinka Sikošek (Avtor), Branka Čagran (Avtor)

Povzetek

Osnovni namen nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja kot oblike vseživljenjskega učenja je zagotavljanje profesionalnega razvoja in strokovne ter osebnostne rasti različnih poklicnih profilov, tudi učiteljev. Prav vrsta in kakovost programov, namenjenih nadaljnjemu izobraževanju in usposabljanju strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, posebej učiteljem kemije, predstavlja osrednjo temo pričujočega prispevka. Izhajajoč iz rezultatov opravljene empirične raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu učiteljev kemije v slovenskih osnovnih in srednjih šolah, ugotavljamo, da je želja po razvoju kompetenc poglavitno gibalo (lat. nervus rerum) njihove udeležbe v programih iz Kataloga programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, glavno oviro pa predstavlja neustrezen čas izvedbe programov (glede pedagoških obveznosti učiteljev). Seveda se učitelji najpogosteje udeležujejo posodobljenih programov, kakor tudi programov izven Kataloga.

Ključne besede

izobraževanje učiteljev;profesionalni razvoj;strokovna usposobljenost;kemija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 37.091:54
COBISS: 22353160 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 620
Št. prenosov: 87
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: How Slovenian chemistry teachers meet their needs for professional development in the system of further education and training
Sekundarni povzetek: The primary purpose of further education and training, as a form of lifelong learning, is to provide professional development and professional and personality growth of different professional profiles, including teachers. The type and quality of programmes intended for further education and training of professionals in education and training, especially of chemistry teachers, precisely is the central theme of this contribution. Based on the results of an empirical research carried out on a sample of chemistry teachers in Slovenian basic and secondary schools during the 2009/10 school year, we find that the desire to develop skills is the main motive power (Lat. nervus rerum) of their participation in the programmes published in the Catalogue of Further Education and Training (FET) Programmes, and inadequate time of implementation of programmes—regarding teachers’ teaching duties— the fundamental obstacle. The most frequently teachers of course attend modernisation programmes, followed by programmes not published in the Catalogue.
Sekundarne ključne besede: education;further education;training of the teachers;chemistry teachers;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 75-87
Letnik: ǂLetn. ǂ9
Zvezek: ǂšt. ǂ3
Čas izdaje: jun. 2016
ID: 10865476