magistrsko delo
Vesna Podpečan (Avtor), Katja Košir (Mentor)

Povzetek

Tema magistrskega dela je medvrstniško nasilje; naš namen je analizirati, ali so nadarjeni učenci v osnovnih šolah vključeni v medvrstniško nasilje in kako. Osredotočili smo se tako na njihovo doživljanje (vloga žrtve) kot tudi izražanje medvrstniškega nasilja (vloga nasilneža). Z magistrskim delom smo želeli raziskati, v kolikšni meri je medvrstniško nasilje prisotno pri nadarjenih učencih v primerjavi z njihovimi vrstniki, tj. normativnimi učenci. V raziskavi je sodelovalo 200 učencev iz različnih šol, ki so obiskovali 6., 7., 8. ali 9. razred. V celotnem vzorcu je bilo 23,5 % učencev identificiranih kot nadarjenih. Za pridobivanje podatkov o vključenosti učencev v različne oblike medvrstniškega nasilja smo uporabili uveljavljen vprašalnik "Lestvice medvrstniškega nasilja v šoli", katerega avtorji so Cheng, Chen, Liu in Chen (2011, povzeto po Pečjak, 2014). Rezultati naše raziskave so pokazali, da tako v doživljanju kot izražanju medvrstniškega nasilja ne obstajajo statistično pomembne razlike med učenci, ki so identificirani kot nadarjeni, in normativnimi učenci. Ne glede na nadarjenost učencev se približno enako pogosto pojavljajo različne oblike nasilja pa tudi vloge, v katerih se pojavljajo učenci.

Ključne besede

magistrska dela;nadarjeni učenci;medvrstniško nasilje;šola;vrstniki;dejavniki medvrstniškega nasilja;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [V. Podpečan]
UDK: 37.015.3:364.63(043.2)
COBISS: 23547400 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1051
Št. prenosov: 156
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Experiencing and expressing bullying among gifted students
Sekundarni povzetek: The topic of the master's thesis is peer violence; our intention was to analyze whether gifted students in primary schools are involved in bullying and how they are involved. We focused on their experiencing (being the victim) as well as expressing bullying (being the bully). With this master's thesis, we wanted to find out to what extent peer-to-bullying is present in gifted students compared to their peers, i.e. normative students. The study involved 200 students attending sixth, seventh, eighth and ninth grades in different schools. Of the total sample, 23.5 % of students were identified as gifted. In order to obtain information on the inclusion of students in various forms of peer violence, we used the established questionnaire "School Bullying Scales", written by Cheng, Chen, Liu & Chen (2011, summarized after Pecjak, 2014). The results of our study have shown that there are no statistically significant differences between students identified as gifted and normative students in experiencing as well as expressing bullying. Regardless of the talent of the students, various forms of violence and also the roles in which students appear, are more or less equally common.
Sekundarne ključne besede: master theses;gifted students;bullying;school;peers;factors of bullying;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: V, 60 f., [7] f. pril.
ID: 10879113