Bojan Klemenc (Avtor), Peter Ciuha (Avtor), Franc Solina (Avtor)

Povzetek

Educational possibilities of the project Colour visualization of music

Ključne besede

visaulization;music;colours;learning;creativity;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Založnik: Moderna organizacija
UDK: 004:78
COBISS: 8390228 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1318-5454
Matična publikacija: Organizacija
Št. ogledov: 288
Št. prenosov: 74
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Izobraževalne zmožnosti projekta Vizualizacija glasbe z barvami
Sekundarni povzetek: Projekt Vizualizacija glasbe z barvami temelji na sistemu barvnih znakov, povezanih z glasbenimi toni. Znaki sorodnih barv se nahajajo na tonih, ki so med seboj v harmoniji ali sozvočju. V uvodu so predstavljene osnove, na katerih je osnovan sis­tem barvnih znakov – matematični model harmonije. Sledi razmislek o vidnem prikazu različnih izraznih elementov glasbe – melodiji, kompoziciji, ritmu in harmoniji. Te sorodnosti omogočajo razvoj računalniškega programa, ki uporabi te elemente za vizualizacijo ali prikaz barvnih in oblikovnih struktur glasbe. Program posnema človeško slušno zaznavo, v kateri so posamezni sestavni deli določeni s prepoznavanjem celote. Omogoča tudi razvoj orodij, ki lahko povečajo razumevanje med poslušanjem ali igranjem glasbe. Igranje glasbe pa lahko pridobi novo kvaliteto z uporabo interaktivnih barvnih glasbil, ki v povezavi s programom igralcu v vsakem trenutku z barvami prikažejo raznolike možnosti tvorjenja zvočnih harmonij. S tem spremenijo komponiranje glasbe v igro in privlačno barvno-zvočno potovanje. Tu se pojavi velik izziv za pedagogiko in meto­diko, da osmisli in uporabi prihajajoča multimedijska barvna orodja. Ta bi lahko v veliki meri približala proces učenja igri, ki je otrokova najbolj naravna oblika učenja in delovanja. V umetniškem ustvarjanju pa lahko ponovno vzpostavimo ravnovesje med našo logično in intuitivno-kreativno naravo.
Sekundarne ključne besede: vizualizacija;glasba;barve;učenje;ustvarjanje;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 67-75
Letnik: ǂVol. ǂ44
Zvezek: ǂno. ǂ3
Čas izdaje: 2011
DOI: 10.2478/v10051-011-0006-9
ID: 10883513
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, magistrsko delo
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu