Sekundarni povzetek: |
Namen: Glavni namen raziskave je bil pridobiti mnenja spletnih potrošnikov glede možnosti izdelave oblačil po meri z uporabo 3D tehnologije skeniranja telesa v spletnem okolju ter raziskati nakupovalne izkušnje potrošnikov, ki kupujejo oblačila na spletu. Da bi lahko predlagali rešitve za izboljšanje spletnih nakupovalnih izkušenj, smo raziskali tudi vidike, ki vplivajo na ne-nakup v spletnem okolju.
Metode: Spletni vprašalnik o nakupovalnih izkušnjah, vplivih na nakup in postopek spletnega nakupovanja oblačil z uporabo napredne tehnologije je bil pripravljen in posredovan prek različnih kanalov potencialnim potrošnikom, ki uporabljajo internet za nakup oblačil na spletu. Vprašalnik je izpolnilo 76 anketirancev iz različnih evropskih držav, Združenih držav Amerike in Avstralije. Za analizo posameznih vidikov, ki vplivajo na ne-nakup v spletnem okolju, smo uporabili faktorsko analizo.
Rezultati: Faktorska analiza je razkrila, da obstajata dve širši dimenziji razlogov, zakaj kljub iskanju oblačil na spletu potrošniki še niso opravili spletnega nakupa in sicer: napačna predstavitev integritete izdelka ter časovno zamudno iskanje. Rezultati kažejo, da predlagane rešitve za izboljšanje spletnih izkušenj pri nakupu oblačil, kot je izdelava oblačil po meri z uporabo naprednih tehnologij, pozitivno vplivajo na odločitev potrošnikov, da le-ti kupijo izdelek na spletnem trgu oblačil. Izkazalo se je, da je velik delež potencialnih potrošnikov pripravljen zaupati svoje mere telesa dobljene s 3D skeniranjem, z namenom, da bi se izboljšalo prileganje oblačil.
Zaključek: Glede na rezultate pričakujemo, da bodo napredne 3D tehnologije zagotovile velik napredek glede prileganja, vizualizacije in izdelave oblačil po meri pri nakupu v spletnih trgovinah. |