magistrsko delo
Jan Stanko Černe (Avtor), Jože Štihec (Recenzent), Damir Karpljuk (Konzultant), Mateja Videmšek (Mentor)

Povzetek

Gibanje je izjemno pomembno za razvoj predšolskih otrok. V naši raziskavi smo se posvetili preverjanju gibalnega znanja preko poligona, ki se običajno uporablja kot učna oblika za razvijanje in utrjevanje gibalnih sposobnosti in znanj. V uvodu smo poleg osnovnih teoretičnih izhodišč predstavili primere uporabe poligonov za merjenje različnih gibalnih znanj, ki izpolnjujejo nekatere cilje s področja gibanja v kurikulu za vrtce. V raziskavo smo vključili 41 petletnih otrok. Oblikovali smo poligon, ki je vseboval gibalne naloge kot merske postopke za oceno izbranih gibalnih znanj. Enake gibalne naloge so otroci izvedli tudi izven poligona kot samostojne naloge. Naloge so ocenjevali trije merilci. Otroci so jih najprej prosto izvajali na poligonu, ne da bi vedeli, da se jih ocenjuje, nato pa še ločeno na vadbeni postaji, kjer so bili z merjenjem seznanjeni. Vsako nalogo so izvedli trikrat. Zanimalo nas je, ali so izbrani merski postopki statistično zanesljivi in ali se rezultati merjenja izbranih gibalnih nalog preko poligona in na ločenih postajah statistično značilno razlikujejo. Ugotovili smo, da je bil kriterij merjenja ustrezno izbran, so bili merski postopki statistično zanesljivi in na rezultate nista vplivala gibalno učenje ter utrujenost med izvedbo. Potrdili smo tudi hipotezo, da se rezultati merjenja preko poligona in na ločenih vadbenih postajah bistveno ne razlikujejo. Ker so se rezultati izkazali za primerljive, smo ugotovili, da bi v praksi z merjenjem in vrednotenjem preko poligona, kjer vadeči ne vedo, da jih ocenjujemo, ta del vadbenih ur lahko naredili otrokom prijaznejši in manj stresen.

Ključne besede

šport;športne dejavnosti;predšolski otroci;gibalni razvoj;merjenje gibalnih sposobnosti;ocenjevanje;poligon;kurikul;vrtci;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FŠ - Fakulteta za šport
Založnik: [J. S. Černe]
UDK: 796.01-053.4
COBISS: 5226929 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1036
Št. prenosov: 725
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: THE USE OF OBSTACLE COURSE TO MEASURE SELECTED MOTOR SKILLS IN FIVE-YEAR OLDS
Sekundarni povzetek: Physical activity is of vital importance for the development of pre-school children. The aim of our study was to assess motor skills by an obstacle course, which is usually used as a teaching technique to develop motor skills. After setting the basic theoretical framework we present examples of the use of obstacle courses to measure different types of motor skills listed among the learning objectives in the Slovene kindertarten curricula. The study included 41 pre-school children. An obstacle course and the motor activities were designed to serve as measurement procedures to assess selected motor skills. Children were asked to perform the same type of activities in the obstacle course and outside of it. The activities were assessed by three raters. In the obstacle course, children were first performing the tasks freely, without being aware of the measurement. Later, they were made aware of measurement and asked to perform the same tasks separately on each post of the obstacle course. Each activity was performed three times. The analysis of results addressed two objectives: to assess statistical reliability of measurement procedures and to compare the results, obtained in free obstacle course activities with those of separate measurement on each post. We confirmed our hypothesis that the results obtained in the two types of measurement do not vary. Having obtained comparable results, we conclude that by using an obstacle course, measurement and assessment could be made more friendly and less stressful for the children.
Sekundarne ključne besede: sport;pre-school children;obstacle course;measurement;motor skills;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za šport
Strani: 68 f.
ID: 10910445