diplomsko delo

Povzetek

V diplomskem delu kritično obravnavam in med seboj primerjam opredelitve pravljic in njene klasifikacije ter poskušam podati sintezno definicijo te literarne vrste. Na kratko so predstavljeni teoretski modeli preučevanja pravljic, kot jih navaja Milena Mileva Blažić (2008): sociološki, literarni, psihoanalitični, folkloristični in poststrukturalistični pristop, podrobneje pa sta predstavljena strukturalistični in feministični model, ki sta na podlagi analize pravljice tudi med seboj primerjana. Prišla sem do ugotovitev, da definicije le na splošno opredeljujejo pravljico in pri tem izpostavljajo elemente, ki so sicer v središču posameznih teoretskih modelov. O tem pričajo podobnosti med njimi. Teoretski modeli pa se pri opredelitvah bolj usmerjajo vsak v svojo smer, imajo različna težišča in fokuse (sociološkega zanima pomen družbe, literarnega predvsem vsebina itd.). Na podlagi analize sodobne pravljice sem tudi prišla do spoznanja, da sta strukturalistični in feministični pristop povsem različna, saj enega zanima predvsem struktura pravljice, drugega pa ženski liki in njihova psiha. Na podlagi te razlike sem na koncu podala dve različni definiciji omenjene literarne vrste, in sicer kot bi jo definirala strukturalistični in feministični pristop.

Ključne besede

literarna teorija;pravjica;teortski modeli;strukturalistični pristop;feministični pristop;bolonjske diplome;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [K. Boštjančič]
UDK: 82.0-34
COBISS: 65264738 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1073
Št. prenosov: 315
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: In this diploma thesis, we critically discuss and compare different definitions of fairy-tales and their classifications, while trying to provide a definition synthesis of this literary type. We concisely provided theoretical models of studying fairy-tales, and as Milena Mileva Blažić (2008) points out these are: the sociological, the literary, the psychoanalytical, the folkloric and post-structuralist approach, whereas the structuralist and feministic model are presented in detail (the latter two are on the basis of fairy-tale analysis compared with each other as well). I have come to the conclusion that definitions just define the fairy-tale in general, whilst accentuating elements which are at the centre of a particular theoretic model. Similarities between them confirm this claim. However, theoretical models aim at singular directions in their definitions, have diverse focal points and focusses (the sociological is concerned with the meaning of society, the literary with the content, etc.). Based on the analysis of the modern fairy-tale, I have adjudged that the structuralist and the feminist approach are entirely dissimilar, since one is interested primarily in the structure of the fairy-tale and the other in female characters and their psyche. On account of this distinction, I ultimately provided two different definitions of this literary type, as defined by the structuralist and the feminist approach respectively.
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za slovenistiko
Strani: 29 f.
ID: 10915019
Priporočena dela:
, vprašanje interpretacije, vloge romana in recepcije
, diplomsko delo
, motiv metamorfoz v izbranih delih svetovne književnosti