Povzetek
Sodobni trendi v vzgoji in izobraževanju težijo k spodbujanju samostojnosti, k izoblikovanju celostne osebnosti in ne nazadnje tudi k ustvarjalnosti. V tem pogledu se nam pojavlja vprašanje, koliko je naš izobraževalni sistem podprt za razvijanje otrokove ustvarjalnosti in koliko se resnično posveča pozornosti razvijanju ustvarjalnosti, ko govorimo o praksi. V prispevku predstavljamo rezultate raziskave, v kateri smo spremljali nivo likovnoustvarjalnih in nivo likovnooblikovnih sposobnosti pri sedmošolcih v slovenskih osnovnih šolah. Poudarek je bil na preverjanju razlik med spoloma, ker vemo, da se dečki in deklice v starostnem obdobju drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja razvijajo drugače, zato je treba tudi drugače postopati pri izbiri likovnopedagoških postopkov in metod.
Ključne besede
ustvarjalnost;likovna ustvarjalnost;likovnoustvarjalni nivo;likovnooblikovni nivo;osnovna šola;ne zaključna dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
UDK: |
373.3:73/76 |
COBISS: |
23586312
|
ISSN: |
1855-4431 |
Matična publikacija: |
Revija za elementarno izobraževanje
|
Št. ogledov: |
1327 |
Št. prenosov: |
88 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Monitoring the artistic development of students in the third education cycle of primary school |
Sekundarni povzetek: |
Modern trends in education tend toward promoting autonomy, the creation of an integrated personality, and%last but not least%creativity. From this perspective, the question emerges to what extent our education system supports the development of a child%s personality, and to what extent attention is genuinely paid to the development of creativity, in practice. The article presents the results of a study that monitored the level of artistic creativity and the level of artistic formative ability among seventh-grade students in Slovenian primary schools. At the age of the second education cycle, boys and girls develop differently; consequently, in the selection of art-educational procedures and methods different approaches must be adopted, and as a result, the emphasis in this study was on the examination of differences between the genders. |
Sekundarne ključne besede: |
creativity;artistic creativity;artistic creative level;artistic formative level;primary school;Likovna vzgoja in izobraževanje;Ustvarjalnost; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Članek v reviji |
Strani: |
str. 349-364 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ10 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ4 |
Čas izdaje: |
dec. 2017 |
ID: |
10928344 |