delo diplomskega projekta
Dane Krajnik (Avtor), Karin Širec (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu smo si zadali za cilj prikazati različne strategije razvoja podjetij, ki so uporabne v panogi turizma, in za vsako izbrano strategijo poiskati vsaj dva praktična primera uporabe izbrane strategije. S preučitvijo teoretičnih značilnosti posameznih strategij razvoja podjetij v panogi turizma in nato z iskanjem praktičnih primerov uporabe razvojnih strategij smo spoznali, da je v panogi turizma najmanj ena razvojna strategija takšna, ki je pri drugih panogah na poznajo oz. je ne prakticirajo v večjem obsegu. To je predaja enega ali več hotelov v upravljanje velikim družbam, ki imajo razvito vso potrebno podjetniško infrastrukturo, od know-howa za uspešno poslovanje, organizacijskih, finančnih in managerskih zmožnosti, pa vse do uspešnega rezervacijskega sistema, temelječega na izbrani pisni in slikovni predstavitvi posameznih hotelov in turističnih resortov. Razen tega imajo razvit tudi sistem poprodajnih aktivnosti spremljanja zadovoljstva gostov, kjer lahko gostje izrazijo svoje zadovoljstvo, podajo subjektivno oceno glede svojega bivanja in koriščenja različnih storitev, hkrati pa lahko izrazijo še svoje priporočilo za bodoče goste. Razvojna strategija, ki je v turistični dejavnosti še posebej močno razvita, je franšizni sistem. Ta se nanaša na storitve in je veliko bolj dodelan na nematerialnem področju kot je to pri strategiji razvoja proizvodnih podjetij, kjer se za rast podjetij pretežno uporablja nakup oz. prodaja licenc. Posebnost strategij rasti v turizmu je tudi strategija vertikalnega povezovanja. Horizontalne povezave in prevzemi manjših podjetij so običajno predpogoj za dosego kritične mase, ko se lahko podjetje odloči še za vertikalno povezovanje in istemu kupcu – turistu v enem paketu – v okviru turističnega aranžmaja ponudi več, kar pomeni dodano vrednost za oba sodelujoča.

Ključne besede

podjetništvo;rast podjetja;razvoj podjetja;strateški management;turizem;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: [D. Krajnik]
UDK: 005.412:338.48
COBISS: 13138204 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 621
Št. prenosov: 88
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Business growth strategies in tourism
Sekundarni povzetek: In this thesis, our goal is to present different types of business growth strategies which are used in tourism and with each business growth strategy we will find at least two practical examples. With our research based on theoretical business growth strategies and with finding practical examples of companies using this business growth strategies, we came to a conclusion that in tourism, there is at least one strategy that is not known or not that commonly used in other sectors. An example of such strategy is to handover one or more hotels to the management of big companies that have developed entrepreneur infrastructure, Know-how for successful business, organizational, financial and managerial skills. Successful reservation system, based on written and graphic presentation of their hotels and tourist resorts. They also have developed system for after purchase activities to track satisfaction of their guests, where they can express their satisfaction and leave feedback for their stay and hotel activities. In addition, they can also give suggestions to other new coming guests. The most commonly used strategy in tourism is franchising. This strategy is focused on services and non-manufacturing sectors which is more suitable in this industry. While manufacturing companies use buying or selling licenses. Peculiarity of business growth strategies in tourism is strategy of vertical cooperation. Horizontal cooperation and acquisitions of small companies are usually precondition for reaching critical mass when a company can decide for vertical cooperation to the same buyer-tourist and offers them a package tour which brings added value to both parties.
Sekundarne ključne besede: tourism;business growth strategies;business growth;growth cases;analyses of strategies.;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Delo diplomskega projekta/projektno delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: II, 62 str.
ID: 10941757
Priporočena dela:
, delo diplomskega projekta
, ǂa ǂcase study of Sportina Group
, delo diplomskega seminarja
, delo diplomskega seminarja