diplomsko delo
Bor Bevc (Avtor), Anton Kramberger (Mentor)

Povzetek

Pri uporabi tehnik gledališke pedagogike se udeleženec vživi v drugo vlogo, s čimer vzpostavi oklep. Na ta način se drugače učimo, predvsem zaradi performativne narave dela, kjer se izrečeno in narejeno spojita. Podobne vzgibe lahko zasledimo na drugih področjih v umetnosti, ki poizkušajo preseči drugačne uveljavljene paradigme. Vpeljava koncepta performativnosti omogoča razjasniti procese akulturacije in medkulturnega dialoga. V performativnem dejanju drugače preizprašujejo meje družbenega, kar ima v končni fazi dejanske posledice. Posameznik, ki konfrontira drugačnost, konfrontira drugo kulturo. Poleg tega, da to lahko naredi jezikovno, s performativnim dejanjem uporabi še telesne tehnike, kar zahteva drugačno branje. Pokazuha je performativno dejanje, ki služi predstavljanju lažne kulture navzven in konsolidiranju vrednostnega sistema navznoter. Koncept performativnosti je uporaben na dva načina; kot teoretski okvir in kot akcijska metodologija. Svoj potencial kaže predvsem na področju medkulturnega dialoga.

Ključne besede

performativnost;medkulturni dialog;gledališka pedagogika;Medkulturni odnosi;Družbena vloga;Diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [B. Bevc]
UDK: 316.7(043.2)
COBISS: 35760989 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 749
Št. prenosov: 192
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Performativity of intercultural dialogue
Sekundarni povzetek: When engaging with techniques of theatre pedagogics the participant adopts a new role, which pushes him into building a shield. Due to the performative nature of the work we learn differently, as we are working at the interface of the spoken and the plastic. Similar moving forces can be found in other areas of art, where other established paradigms have to be overcome. The introduction of the concept of performance allows us to clarify the processes of aculturalization and intercultural dialogue. In the context of the performative act the participants have a different approach to thinking about the borders of society, which leads to actual changes. An individual that engages with diversity, confronts different cultures. In addition to doing so verbally, he can enhance the experience through the utilization of his body, which demand a different reading. Pokazuha is a performative act which serves the presentation of a staged culture on the outside and the consolidation of an inherent value system at the same time. The concept of performativity can be utilized in two ways: as a theoretical framework; and as proactive methodology. Its potential lies mainly in the field of intercultural dialogue.
Sekundarne ključne besede: Intercultural relations;Social role;Graduate theses;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 34 str.
ID: 10944037
Priporočena dela:
, evropocentrični pogled na kulturo avstralskih staroselcev
, katoliško-muslimanski mešani zakoni