Aleš Ferčič (Avtor)

Povzetek

V prispevku avtor obravnava temeljne ekonomske vidike ekscesne cene v kontekstu člena 102 PDEU, pri čemer upošteva prakso Evropske komisije, Sodišč aEvropske unije in angleškega varuha konkurence. Poudarek je na metodologiji za presojo ekonomske vrednosti opazovanega produkta in njena praktična realizacija. Avtor v tej zvezi ovrednoti prevladujočo (okvirno) formulo, kakor je bila določena v zadevi United Brands, ter ponudi izhodišča za njeno ustrezno uporabo v posamičnih primerih. Pri tem opozori na tipične napake, do katerih lahko pride zaradi posploševanja ali neupoštevanja vsakokratnih relevantnih okoliščin primera, prav tako pa se opredeli do t. i. pristopa "stroški+" in "vrednost za kupca".

Ključne besede

ekscesna cena;zloraba prevladujočega položaja;člen 102 PDEU;zadeva United Brands;ekonomska vrednost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PF - Pravna fakulteta
UDK: 339.923:061.1EU
COBISS: 4544811 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-7147
Matična publikacija: Lexonomica
Št. ogledov: 700
Št. prenosov: 49
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Economic aspects of excessive price
Sekundarni povzetek: In this article the author deals with fundamental economic aspects of an excessive price or excessive pricing within the context of article 102 TFEU. In this regard he considers relevant practice of the European Commission, of the Court of Justice of the European Union and of the Office of fair trading. The main emphasis is on the methodology used in order to assess the economic value of a product in question, and its practical application. In this regard the author values the main stream (frame) doctrine as defined by the Court in the United Brands case. In addition, he offers guidance for its application in individual cases. By doing so, he also identifies typical errors which can be made in case of generalization or ignorance of relevant circumstances of each particular case. Last but not least, the author also values a real meaning of the “cost+” approach and the “value for a buyer”.
Sekundarne ključne besede: excessive price;abuse of a dominant position;Article 102 TFEU;case United Brands;economic value;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 25-36
Letnik: ǂLetn. ǂ5
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: jun. 2013
ID: 10949911