umetnost in diaforična teorija človeka
Povzetek
V diplomski nalogi skušam utemeljiti teorijo umetnosti s pomočjo diaforične teorije Boruta Ošlaja, simbolnih form Ernsta Cassirerja, teorije romana Georga Lukácsa in Gesamtkunstwerka Richarda Wagnerja. Predlagam, da je umetnost eden temeljnih načinov, s katerim ljudje kompenzirajo za specifično, samozavedajočo se strukturo svoje zavesti. Trdim, da je umetnost multimodalno, poustvarjalno oponašanje sveta, ki ustvarja nadomestne resničnosti, v katere se lahko sprejemniki vživijo in s tem v umetniškem delu najdejo totaliteto, ki je v vsakodnevnem življenju nedosegljiva.
Ključne besede
filozofija umetnosti;estetika;diafora;totaliteta;celostna umetnina;diplomsko delo;Ošlaj;Borut;1964-;Cassirer;Ernst;1874-1945;Lukács;György;1885-1971;Wagner;Richard;1813-1883;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[P. Vidovič] |
UDK: |
111.852 |
COBISS: |
67634530
|
Št. ogledov: |
726 |
Št. prenosov: |
185 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
In this thesis I seek to put forward a theory of art with the help of Borut Ošlaj's diaphoric theory, Ernst Cassirer's symbolic forms, Georg Lukács's theory of the novel, and Richard Wagner's Gesamtkunstwerk. I propose that art is one of the primary compensatory activites which humans perform to deal with the challenges of the specific reflexive structure of their consciousness. I claim that art is multi-modal creative imitation of the world which creates surrogate realities that recipients can empathise with and thus find in artworks a totality that is inaccessible in daily life. |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za filozofijo, Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo |
Strani: |
VII, 50 str. |
ID: |
10976785 |