Povzetek
V članku predstavljamo pilotno študijo, s katero smo preverjali ustreznost metodologije za testiranje hipoteze, da lahko univerzalno skladenjsko hierarhijo funkcijskih projekcij pojasnimo s splošno kognicijo. Konkretno se osredotočamo na samostalniško zvezo, v kateri najdemo pridevnike za velikost, obliko in barvo, ki jih lahko povezujemo s koncepti, ki jih taki pridevniki poimenujejo (npr. slovenski pridevnik rdeč poimenuje koncept rdeče barve). Pridevniki omenjenih kategorij se v (slovenski) samostalniški zvezi tipično pojavijo v zaporedju 'velikost > oblika > barva'. Če skladenjska hierarhija odseva splošno kognicijo, potem lahko ob predpostavki, da se skladenjska zgradba usvaja od spodaj navzgor, pričakujemo, da bodo otroci najprej usvojili koncept barve, nato oblike in nazadnje velikosti. V prispevku se osredotočamo na zasnovo, ustreznost in izboljšave naloge 'poišči par', ki je bila rabljena v pilotni študiji.
Ključne besede
koncepti;pridevniki;usvajanje;kartografija;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2018 |
| Tipologija: |
1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci |
| Organizacija: |
UNG - Univerza v Novi Gorici |
| UDK: |
81'36 |
| COBISS: |
5276411
|
| Matična publikacija: |
Zbornik prispevkov s simpozija 2017
|
| Št. ogledov: |
2887 |
| Št. prenosov: |
0 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| URN: |
URN:SI:UNG |
| Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
| Strani: |
Str. 125-136 |
| ID: |
10991210 |